見出し画像

ジャックと豆のつる 第1回 テキスト

コア英語教室 天満校より配信中の英語学習番組、
Podcast 「ヤッホー英語音読」用 補助教材です。

ジャックと豆のつる 第1回

There once lived a boy named Jack.

He and his mother were very poor.

All they had in this world was a cow which they milked every single day.

Every day after milking she would say to Jack,

"Take the milk into town, sell it to the general store and bring back the money to me."

This money was all they had to buy the things they needed for their food and clothing.

昔、ジャックという名前の男の子が住んでいた。

彼と彼のお母さんはとても貧乏だった。

彼らがこの世界の中で持っていた全てのものは、彼らが毎日乳を搾った雌牛だった。

毎日乳を搾ることの後で、彼女はジャックに言ったものだった。

「ミルクを町へ持っていきなさい。それを雑貨屋に売りなさい。そしてそのお金を私に持って帰りなさい。」

このお金は彼らが彼らの食べ物と着る物のために必要としたものを買うために彼らが持っていた全てのものだった。



この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?