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元Twitch 共同創業者Justin Kan氏のAtrium社、失敗の自己分析ツイート意訳

本人の許可を一切取ってませんが、勢いで和訳(意訳)してみました笑

出所:https://twitter.com/justinkan/status/1346677733921705984?s=20

1. Start with the mission
It is very hard to write the mission after the fact. You should start with a clear reason to exist and filter early hires for believers.

ミッションから始めろ。世に何を提供するのか。なぜ存在しているのか。そこを明確にした上で、ミッションに共感するbelieverを採れ。

2. Start remote. SFBA is over for startups: the cost of housing and rent gives you much worse operating leverage. Many talented people choose jobs they want to be flexible re: location. Remote is better at this time in the market. I wrote that before COVID, now it's extra true.

リモートワークをフル活用せよ。優秀なメンバー(特にエンジニア)は柔軟な仕事環境を好む。そういったメンバーを巻き込むにはリモートがベストだ。今はどこにいても働ける時代だ。特にコロナ禍において、このトレンドは急加速している。活かさなきゃアホやで。

3. There is no skipping of the R&D phase of a company - if you try to skip this you miss the part where you are forced to develop something differentiated. Very hard to solve this with money.

初期のR&Dフェーズを軽んじてはいけない。この部分をすっ飛ばしてしまうと、本質的な優位性・差別化という製品理念がスカスカな状態を作ってしまい後戻りができぬ。後で金で解決しようとしても無理ゲーだ。

4. Don’t build a services company. It’s more work to manage everyone and the reward isn’t there at the end of the day.

労働集約的なビジネスは作らんほうがええで。Peopleマネジメントが激大変だし、あんまrewardも待っとらんで。

5. Only work on things where you have intrinsic motivation. If you don’t, you’ll lose motivation when times are hard or your own goals change.

死ぬほど解決したい問題にだけ取り組みなはれ。そうせんと、絶対モチベ持たんて。無理に続けようとしても、絶対無理やねん。

6.The more people you have, the harder it is to bubble up feedback or turn the ship. The emperor has no clothes effect is real.

人数多くなりすぎるとユーザFeedbackが受け入れづらくなるし、軌道修正がムズくなるんよ、マジで。経験豊富であればあるほど裸の王様化しやすいのよね。つい調子のってしまうんよね。アレコレ知ってる風な雰囲気を出してしまうねん。

7. Adding more money to a situation of lack of product market fit rarely works.

金をいくら積んでも、PMFちゃんはこっちを向いてくれへんのよ。いくら貢いでもね。

8. CEOs can’t delegate getting in the trenches in the beginning.

難易度高いゼロイチはCEO自らやるべきで委任できるものではない(Product Market Fitの定義がぐっちゃぐちゃになる、意図と違うモンができあがる)

9. We should have moved more quickly to a flat rate hourly model and iterated the business model. We didn't do enough turns of business model iteration quickly enough.

もっと高速に製品やビジネスモデルのiterationを繰り返すべきだったなー。ギュンギュンチューニングすべきだったのに。。もう今は後の祭りや。。

10. Ability to frame strategy and communicate it is rare and requires experience.

戦略のフレームワークに落とした上で、メンバーに伝えるのは死ぬほどムズいし、経験ないとマジで無理。俺も経験してた思ってんねんけど、全然だった。

11. Should have asked “who are we building for?” much more specifically and ruthlessly iterated for them.

誰のためのプロダクトなのか?をもっとx100追求すべきだった

12. Create market situations wherever possible and avoid “fake markets” where it seems like a market but isn’t. I.e. you employ someone and they kind of have to use your software -- this is a fake market.

市場の流れに身を任せて、NGな結果を全身で受け止めるべきだった(涙)。人工的な市場を作りあげてるのに、市場があった!やっべ!と自分に言い聞かせてた事に気づいたときには、まじで手遅れだったぜ。

13. Build in a space where the iteration time of your product can be very fast.

フィードバックループが高速な領域で戦うべきだったなぁ(Atriumは、Legal Techで、規制の壁が高く既得権者、コンサバなユーザも多かった模様)

14. The culture is set early and very hard to change.

最初に設定したカルチャー(CEOの性格そのもの)は、ほぼ変えられへんで。よっぽど意識せな。

Why $75 million VC backed company Atrium failed

https://medium.com/@alexandrawyatt/why-75-million-vc-backed-company-atrium-failed-c34dc031a247




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