見出し画像

Seven(feat.Latto)  [和訳]

そうそうたるメンツが顔を並べる七月、ジョングクがついにソロデビューしましたね。
私はarmyではないのですがこの曲を聴いてやはりトップスターは違うな、と思いました。外しませんね、絶対。
個人的にMVのハンソヒのスタイリングがどれも好みすぎて悶えています。うつくしすぎ~…

前置きはともかく今回はこの新曲、Seven(feat.Latto)の和訳をしたいと思います。毎度のことですが私は英語は苦手ですし翻訳も素人です。趣味の一環くらいの軽い気持ちで受け取っていただけるとありがたいです。私なりに意訳も致しますので解釈違いなどありましたら申し訳ございません。


Weight of the world on your shoulders
君は肩に世界全てを背負っているんだ

I kiss your waist and ease your mind
少しでも軽くするために僕は君の腰に口付けるよ

I must be favored to know ya
君に出会えた僕はとてもツイてる

I take my hands and trace your lines
僕の手で君の輪郭をなぞるんだ

It’s the way that we can ride
僕らならすべて乗り越えられる

It’s the way that we can ride
君といるとすべて乗り越えられるよ

Think I met you in another life
僕ら、前世でも会った気がするんだ

So break me off another time
だから僕をフるなら別の世界線にしてよね

You wrap around me and you give me life
君は僕を包み込んで、僕に命を吹き込む

And that’s why night after night
だから僕は毎晩毎晩

I’ll be lovin’ you right
本気で君を愛するよ

Monday Tuesday Wednesday
Thursday Friday Saturday Sunday

Monday Tuesday Wednesday
Thursday Friday

Seven days a week
一週間全部

Every hour every minute every second
四六時中、一秒も逃さずに

You know night after night I’ll be lovin’ you right
君なら分かるだろ、僕は毎晩君を愛するよ

Seven days a week
一週間、一日も欠かさずにね

You love when I jump right in
君は躊躇しない僕が好きだろ?

All of me I’m offering
だから僕のすべてをあげるよ

Show you what devotion is
君に僕の「献身」を見せてあげる

Deeper than the ocean is
海よりもずっと深いこの思いを

Wind it back I’ll take it slow
ゆっくりと巻き戻して

Leave you with that afterglow
君の中に余韻がずっと残るように

Show you what devotion is
僕の献身を見せてあげる

Deeper than the ocean is
海よりも深いこの思いを

It’s the way that we can ride
君と僕で乗り越えてゆくんだ

It’s the way that we can ride
一緒になって乗り越えていくよ

Think I met you in another life
僕ら前世でも会った気がするから

So break me off another time
僕を嫌いになるなら来世にして

You wrap around me and you give me life
君は僕を包み込んで僕に命を吹き込んでくれる

And that’s why night after night I’ll be lovin’ you right
だから僕は毎晩、本気で君を愛するよ

Monday Tuesday Wednesday
Thursday Friday Saturday Sunday

Monday Tuesday Wednesday
Thursday Friday

Seven days a week
一週間一日も欠かさずに

Every hour every minute every second
四六時中、一時も逃さずに

You know night after night I’ll be lovin’ you right
君は分かっているだろ、毎晩君を本気で愛するよ

Seven days a week
一週間全部

Monday Tuesday Wednesday
Thursday Friday Saturday Sunday

Monday Tuesday Wednesday
Thursday Friday

Seven days a week
一日も欠かさずに

Every hour every minute every second
毎時間、毎分、毎秒、どんな時だって

You know night after night I’ll be lovin’ you right
君なら分かるだろ、毎晩本気で君を愛するよ

Seven days a week
一週間のうち全部

Tightly take control Tightly take his soul
私が主導権を握って、貴方の魂を繋いでおくわ

Take your phone and put it in the camera roll
貴方のスマートフォンで写真を撮ってカメラロールに残すの

Leave them clothes at the door
服はドアの前に置いたままにして

What you waiting for,
そうやってグズグズしてないで

better come and hit ya goal
早くこっちに来て最後までやってみせて

He jump in it both feet
彼はもう私に夢中だから

Going to the sun-up, we ain’t getting no sleep
朝が来るまで眠らせない

Seven days a week, seven different sheets, seven different angles
毎日、違うシーツに替えて、別の角度から

I can be your fantasy
貴方に夢を見させてあげる

Open up say ahhh
全てさらけ出して あぁって吐息を漏らして

Come here baby let me swallow your pride
早くこっちへ来て、持っているプライドは全て捨てて

What you on I can match your vibe
私が貴方に全て合わせるから

Hit me up and I’mma Cha Cha Slide
私のこといつでも呼んでよ、チャチャスライドを踊りながら向かうわ

You make Mondays feel like weekends
貴方といると月曜日が週末のように感じられるの

I make him never think about cheatin’
浮気を考える隙も無いくらいに

Got you skipping work and meetings, let’s sleep in
仕事も会議もいかないで、私と二度寝でもしましょう

Seven days a week
一週間全部

Monday Tuesday Wednesday
Thursday Friday Saturday Sunday

Monday Tuesday Wednesday
Thursday Friday

Seven days a week
毎日毎日

Every hour every minute every second
四六時中、どんな瞬間も逃さずに

You know night after night I’ll be lovin’ you right
毎晩君を本気で愛するよ

Seven days a week
どんな日だって

Monday Tuesday Wednesday
Thursday Friday Saturday Sunday

Monday Tuesday Wednesday
Thursday Friday

Seven days a week
一週間全部

Every hour every minute every second
四六時中、一時も逃さずに

You know night after night I’ll be lovin’ you right
君なら分かるだろ、僕は毎晩 本気で君を愛するよ

Seven days a week
週7日間毎日

めっちゃ訳すのむずかった、それは私の恋愛経験がすこぶる乏しいからですかね..トホホ…


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?