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amply FAQ

Q1. What is "amply"?

This service allows you to host online events using Zoom for a fee.

Online events include a variety of uses such as lessons, live music, fan meetings, consulting, virtual tours, and mail order events.

Q1.amplyとは何ですか?

Zoomを使ったオンラインイベントを有料で開催できるサービスです。

オンラインイベントとは、レッスン、ライブ、ファンミーティング、コンサルティング、バーチャルツアー、通販イベントなど様々な用途を含みます。


Q2.Can I use amply for free?

You can use all the features for free. You can run the event as many times as you like for free, so you can monetize your online events without risk.

However, a 15% platform usage fee will be charged on all online event sales.

Q2.amplyは無料で使えますか?

全ての機能を無料で使うことができます。何度でも無料でイベントを開催することができますので、リスクなくオンラインイベントの収益化ができます。

ただしオンラインイベント売り上げの15%をプラットフォーム利用手数料として頂きます。

Q3. Please tell me about the payment method for the event.

Events created with amply will be able to be entered by credit card payment.

At the time of release (June 5), only VISA and MasterCard are supported, but in the future, various payment methods will be increased, not to mention brands such as JCB and AMEX.

Events held on amply will have these payment methods in place by default.

Q3.イベントの決済手段について教えて下さい

amplyで作成したイベントには、クレジットカード決済を行なうことでエントリーできるようになります。

リリース時点(6月5日)ではVISAとMasterCardのみの対応となっていますが、今後JCBやAMEXなどのブランドはもちろん、様々な決済手段を増やしていきます。

amplyで開催したイベントにはデフォルトで、これらの決済手段が導入されます。

Q4.What information do I need to create an event?

First, you will need to register an account with your email address.

After that, you can create an event page by simply filling in the following fields.

・Event name
・Contents of the event
・Video of the event
・Date and time
・Duration
・Capacity
・Price

You don't have to prepare an "event introduction video". Click on the "Start Shooting" button, and the camera will start up like this, and you, the organizer, will be able to convey the appeal of the event.

Q4.イベント作成に必要な情報は何ですか?

まず、メールアドレスを使ったアカウント登録が必要です。

その後、以下項目を入力するだけでイベントページを作成することができます。

・イベント名
・イベント内容
・イベント紹介動画
・開催日時
・開催時間
・定員
・金額

「イベント紹介動画」は用意がなくても問題ございません。「撮影開始ボタン」をクリックすれば、このようにカメラが立ち上がりますので、主催者であるあなた自身にてイベントの魅力を伝えましょう。

Q5.I have never used Zoom before.

A Zoom account is a must in order to host an event on amply. Please register for a free account on the following page before you create your event.

Participants are not required to register for a Zoom account, but will need to install the app if they want to participate on their smartphone.

It is recommended that you download the app beforehand because the experience of the event will be more valuable if there is an app for PC as well.


Q5.Zoomを使ったことがありません

amplyでイベントを開催するにはZoomのアカウントが必至です。イベント作成前に以下のページから無料のアカウント登録をお願いします。

Zoomの使いかたについてはこちらをご参考にしてください。

参加者はZoomのアカウント登録は必須ではありませんが、スマホで参加する場合はアプリのインストールが必要です。

PCにおいてもアプリがあったほうがイベントの体験価値は高まりますので、事前のダウンロードをオススメします。


Q6. Can I cancel an event I've hosted?

It is possible to cancel. However, if even one participant has entered the event, it cannot be cancelled.

Please note that the event cannot be changed 24 hours before the start time of the event.

Until then, only the name of the event, event content and capacity can be changed.

If you want to change the amount or time of the event, please cancel and create a new event.

Q6.ホストとして開催したイベントはキャンセルできますか?

キャンセル可能です。しかし参加者が一人でもエントリーしているとキャンセルはできません。

またイベント開始時間の24時間前になりましたら、イベント内容の変更はできませんのでご注意ください。

それまではイベント名、イベント内容、定員のみ変更が可能です。

金額やイベント開催時間を変更したい場合は恐れ入りますが、キャンセルをして新しいイベントを作成してください。


Q7. Can I cancel an event I entered as a guest?

You can cancel 24 hours before the event start time for free.

Please note that no cancellations can be made after 24 hours. As with any real event, no refunds can be given for any reason, such as not participating for your own reasons.

Q7.ゲストとしてエントリーしたイベントはキャンセルできますか?

イベント開始時間の24時間前でしたら無料でキャンセルができます。

24時間を切りましたらキャンセルができませんので、ご注意ください。またリアルなイベント同様、ご自身の都合で不参加担ってしまった場合などいかなる理由であっても返金はできませんのでご注意ください。


Q8. The host didn't show up at the end of the event I attended.

If you have any trouble with the host not showing up after the end of the event, please contact us at the email address below. After confirming the fact, we will refund your money.

hello@amply.jp

Q8.参加したイベントの終了時間になってもホストが現れませんでした

もしイベント終了時間になってもホストが現れなかったなどのトラブルがありましたら以下メールアドレスまでご連絡をください。事実確認の上、返金対応を行ないます。

hello@amply.jp


Q9. When can I withdraw the proceeds from my event?


The money will be transferred to the designated account at the end of the following month from the date the event ends.

AMPLY's platform fee is 15%, which is the amount of sales minus the 15% fee and the 500 yen transfer fee, which will be credited to the designated account at the end of the next month.

Please remember to register your bank account on the account screen when you generate sales.

Q9.イベントの売上金はいつ引き出せますか?

イベントが終了した日からみて、翌月末に指定の口座へ振込みを行ないます。amplyのプラットフォーム手数料は15%となっており、売上金から15%の手数料と振込手数料の500円を差し引いた金額を、翌月末に指定の口座へ入金を行ないます。

売上金が発生したらアカウント画面から銀行口座のご登録を忘れずにおこなってください。


Q10. I would like to be able to unilaterally distribute without video or audio of the participants.

If that's the case, take advantage of Zoom's webinar feature, which defaults to a Zoom meeting once you've created your event in AMPLY, which is a regular meeting with video of your participants.

If you don't want to see it, you can get a pro account on Zoom and then add-on billing for the webinar.

It's very easy to set up and you can easily convert your webinar from the following sections of your meeting details.

This allows you to deliver your value to your guests without having to worry about participants muting their audio or video.

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Q10.参加者の映像や音声をナシとして、一方的に配信ができるようにしたいです

その場合はZoomのウェビナー機能をご活用ください。amplyでイベントを作成したらデフォルトではZoomミーティングとなり、参加者の映像が表示される通常のミーティングとなります。

もし表示させたくない場合はZoom上でプロアカウントを取得したのち、ウェビナーのアドオン課金を行なってください。

設定方法としては非常に簡単でミーティング詳細の以下の箇所から簡単にウェビナー変換することができます。

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これにより参加者の音声や映像のミュートなどを気にすることなく、ゲストに対して、あなたの価値を届けることができます。


Q11.Can I send a message to the participants?

It does not support individual messages or email delivery to attendees who are guests. We will be able to respond to this issue in the future, so please be patient.

Q11.参加者にメッセージを送ることはできますか?

ゲストである参加者への個別メッセージやメール配信などには対応していません。今後対応可能となりますので、もうしばらくお待ちください。


We'll be updating the FAQ more and more.

If you have any questions, please contact us at the following email address

hello@amply.jp.

We also have a Twitter account where we send out event information. Please follow along.

これからFAQはどんどんアップデートしていきます。

質問などありましたら以下のメールアドレスまでお問い合わせください。

hello@amply.jp

またTwitterのアカウントではイベント情報を発信しています。ぜひフォローをお願いします。


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うれしいです😍amplyもよかったら使ってみてくださいね♬
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