見出し画像

Can One Man Save the World


Who is this comedian?
この喜劇役者は誰?

His audience, more mice than men
彼の観客は、人間よりもネズミのほうが多い

This superman Ukrainian, I don't know
このスーパーマンなウクライナ人を私は知らない

Great-grandson of the holocaust
ホロコーストの曾孫

An eastern heart the west has lost
西側が失った東側の心

Nail or carry up his cross, I don't know
彼が自らの十字架を担ぐのか、釘付けにするのか、私にはわからない

But he's got everyone thinking
でも、彼は皆を考えさせている

Yeah, he's got all of us thinking
そう、私たち全員を考えさせている

Can one man save the world?
一人の人間が世界を救えるだろうか?

In a thousand years, will they say your name
千年後、あなたの名は語り継がれるだろうか

Or is this all in vain?
それとも、すべて無駄に終わるのか

Can one man save the world?
一人の人間が世界を救えるだろうか?

Will you take my hand?
私の手を取ってくれるだろうか?

Will you help me stand?
私を立ちあがらせてくれるだろうか?

Still, in the end
それでも結局

Can one man save the world?
一人の人間は世界を救えるだろうか?

Olena pulls him to her breast
オレナは彼を胸に引き寄せる

The bear, the devil stabs their chest
熊、悪魔は彼らの胸を突き刺す

Can one embrace raise the oppressed? I don't know
一度の抱擁は、抑圧された人々を解き放つことができるだろうか?私にはわからない

Does freedom still have appetite?
自由はまだ求められているのか?

Is there the will, the goods to fight?
戦う意志と物資はあるのか?

Can a single flame light up the night? I don't know
一つの炎が夜を照らすことができるだろうか?私にはわからない

Yeah, but he's got you all thinking
でも、彼は皆を考えさせている

'Cause everyone's thinking
なぜなら、皆が考えているから

Can one man save the world?
一人の人間が世界を救えるだろうか?

In a thousand years, will they say your name
千年後、あなたの名は語り継がれるだろうか

Or is this all in vain?
それとも、すべて無駄に終わるのか

Can one man save the world?
一人の人間は世界を救えるだろうか?

Will you take my hand?
私の手を取ってくれるだろうか?

Will you help me stand?
私を立ちあがらせてくれるだろうか?

Still in the end
それでも結局

Can one man save the world?
一人の人間は世界を救えるだろうか?

"Am I alone in this?" he says
「私は一人きりなのか?」と彼は言う

"Am I alone in this?" he says
「私はこれで一人なのか?」と彼は言う

Are we alone?
私たちはひとりぼっちなのか?

In a thousand years
千年後

Will they know your name?
あなたの名は知られているだろうか?

Can one man save the world?
一人の人間は世界を救えるだろうか?

Will you take my hand?
私の手を取ってくれるだろうか?

Will you help me stand?
私を立ちあがらせてくれるだろうか?

Still in the end
それでも結局

Can one man save the world?
一人の人間が世界を救えるだろうか?

Will you take my hand
私の手を取ってくれるだろうか?

Raise up lesser men
小さき人々は立ち上がる

In the end?
これで終わるのか

Who is this comedian?
この喜劇役者は誰?

This steel that is Ukrainian?
ウクライナの魂は鋼なのか?

We die, but maybe live again
私たちは死ぬが、もしかするともう一度生きる

Can one man save the world?
一人の人間が世界を救えるだろうか?


Can One Man Save The World
Five For Fighting
℗ 2022 Five For Fighting Released on: 2022-03-14
Credits: Producer: Nick Palmisciano and Diesel Jack Media Director: Hollywood Heard Director of photography: Adrian Stewart Executive Producer: Save Our Allies Editor: Ben Hoffman A Camera: Ben Hoffman B Camera: Terrence Pratt C Camera: Austin Gustafson Drone operator: Terrance Pratt Line Producer: Gosia Reszka

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?