見出し画像

Have Heart - The Machinist (歌詞対訳)

(歌詞対訳)

俺は見る
お前が奴隷化する自由を
お前が鎖でつないでいる歩みを
檻に閉じ込められた成長を
そして怒りを捨てた心を

俺は見る
お前の支配のための燃料となるために魂を奪われた身体を
立っている人がひざまずくのを
そしてお前が機械のように扱う人間たちを

マシニスト
俺は、俺は、俺は、機械じゃない!
俺は、俺は、俺は、人間なんだ!

どうなってやがるんだ!

停滞した生活は成長しない生活を愛するものにとっての勝利
ひざまずいた状態で生きることに中毒になった人たちを長引かせ、排除していく
売人はお前を利用する
売人はお前を叩きのめす
まるで音の出ないドラムのように

お前はただの皮と骨
もう沢山だ!と声をあげるまでは
仕返しをしない無口な機械とは異なり
奴らがお前に対して望む生気のない物体としての姿とは違って

お前はお前の物が欲しいんだろ
もう手にしてるぜ

俺はお前の背中のナイフになれる
お前の首に巻かれた縄にも
お前の頭蓋骨を突き抜ける銃弾にもだ
だが俺はそれよりも自分の話す言葉の力を使うんだ

俺たちの声を武器に変えるんだ
俺たちの声を

沈黙はしない
追従はしない
成長を強姦するものに抗うために

(original)

I see the free which you enslave,
The walking you keep chained.
I see the growth which keeps you caged,
And I've seen the minds that go un-raged

I see the body robbed of soul
To be the fuel for your control
I see the standing knocked to their knees,
And I've seen the human beings you treat

Like machines

MACHINIST
I am not, I am not, I am not a machine
I am, I am, I am a human being

What the fuck

A stagnant life's a victory
For the lover of life that never breeds
Perpetuate and obliterate
Those addicted to living on their knees
The dealers deplete you,
Yeah, dealers beat you like you're drum without a tone

YOU'RE JUST SKIN AND BONES
Until you say,
NO MORE, NO MORE
Unlike the silent machines who won't settle,
THE SCORE, THE SCORE
Unlike the lifeless objects they want you to be.

You want your object, well you fucking got it...

I could be the knife in your backs,
The noose wrapped around your necks,
The bullet racing through your skulls,
But I'd rather use the force of my spoken word.

Let our voices form the weapons,
Our voices,
No silence,
No compliance,
In defiance of the rape of growth.

released in 2006

Apple Music / Spotify

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?