見出し画像

ラジオ生活:ディスカバー・ビートルズ II・年度末自由研究その3 Earth Wind and Fire「Got to Get You into My Life」

聞き逃しサービス2024/03/17 放送
ディスカバー・ビートルズ II
年度末!ビートルズ自由研究その3
ねぇビートルズ、 曲をカバーされまくるってどんな気持ち?前編


「Got to Get You into My Life」
Earth Wind and Fire
(1分20秒)

開始より27分39秒頃 (終了より22分21秒前頃)


配信終了2024/03/23 13:50



番組情報



Google検索 URL>
https://www.google.co.jp/search?tbm=vid&hl=ja&source=hp&biw=&bih=&q=Earth_Wind_and_Fire+Got_to_Get_You_into_My_Life



Bing検索> https://www.bing.com/videos/search?q=The_Beatles+Got_to_Get_You_into_My_Life+cover




Bing検索> https://www.bing.com/videos/search?q=The_Beatles+Got_to_Get_You_into_My_Life


















TheBeatles.com> https://www.thebeatles.com/got-get-you-my-life









The Beatles「Got to Get You into My Life」
Wikipedia EN(英語版) URL> https://en.wikipedia.org/wiki/Got_to_Get_You_into_My_Life


 "Got to Get You into My Life" is a song by the English rock band the Beatles, first released in 1966 on their album Revolver. It was written by Paul McCartney and credited to Lennon–McCartney. The song is a homage to the Motown Sound, with colourful brass instrumentation and lyrics that suggest a psychedelic experience. "It's actually an ode to pot," McCartney explained. A cover version by Cliff Bennett and the Rebel Rousers, produced by McCartney, peaked at number six in 1966 in the UK. The song was issued in the United States as a single from the Rock 'n' Roll Music compilation album in 1976, six years after the Beatles disbanded. Another cover version by Earth, Wind & Fire from the Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band film soundtrack peaked at number nine in the US in 1978.
【Composition and recording】
 Though officially credited to Lennon–McCartney, McCartney was primarily responsible for the writing of the song, to which he also contributed lead vocals. It was recorded at Abbey Road Studios between 7 April and 17 June 1966 and evolved considerably between the first takes and the final version released on album. The song seems to have been hard to arrange until the soul-style horns, strongly reminiscent of the Stax' Memphis soul and Motown sound, were introduced. The original version of the track, taped on the second day of the Revolver sessions, featured an arrangement that included harmonium and acoustic guitar, and a partly a-cappella section (repeating the words "I need your love") sung by McCartney, John Lennon and George Harrison. In the description of author Robert Rodriguez, relative to the "R&B-styled shouter" that the band completed in June, this version was "more Haight-Ashbury than Memphis". Author Devin McKinney similarly views the early take as "radiat[ing] peace in a hippie vein", and he recognises the arrangement as a forerunner to the sound adopted by the Beach Boys over 1967–1968 on their albums Smiley Smile and Wild Honey.

 The brass was close-miked in the bells of the instruments, then put through a limiter. This session, on 18 May, marked the first time that the Beatles had used a horn section.

 The song starts with a blaring brass fanfare, McCartney's vocals entering at 0:07. The chorus of the song appears at 1:04, with the song's title sung. The song then switches between a verse and the refrain. A short electric guitar solo appears at 1:53 and at 2:10 the horn fanfare re-enters. The song closes with fading vocals of McCartney.

 In Barry Miles' 1997 book Paul McCartney: Many Years from Now, McCartney disclosed that the song was about marijuana. "'Got to Get You into My Life' was one I wrote when I had first been introduced to pot ... So [it's] really a song about that, it's not to a person." Many lyrics from the song suggest this: "I took a ride, I didn't know what I would find there / Another road where maybe I could see some other kind of mind there.",'"What can I do? What can I be? When I'm with you, I want to stay there / If I am true, I will never leave and if I do, I'll know the way there." "It's actually an ode to pot," McCartney explained, "like someone else might write an ode to chocolate or a good claret."

〜[Excerpted from above wikipedia]
〜[上記wikipediaの日本語翻訳は次の通り。翻訳にはアプリ「DeepL」を使用。]
 「ガット・トゥ・ゲット・ユー・イントゥ・マイ・ライフ(Got to Get You into My Life)は、イギリスのロックバンド、ビートルズの楽曲。ポール・マッカートニーによって書かれ、レノン=マッカートニーとクレジットされている。この曲はモータウン・サウンドへのオマージュであり、色彩豊かなブラス楽器とサイケデリックな体験を暗示する歌詞が特徴である。「実はマリファナへの頌歌なんだ」とマッカートニーは説明した。マッカートニーがプロデュースしたクリフ・ベネット・アンド・ザ・レベル・ルーザーズのカヴァー・ヴァージョンは、1966年にイギリスで6位を記録した。この曲は、ビートルズ解散から6年後の1976年に、コンピレーション・アルバム『Rock 'n' Roll Music』からのシングルとしてアメリカで発売された。また、映画『サージェント・ペパーズ・ロンリー・ハーツ・クラブ・バンド』のサウンドトラックに収録されたアース・ウィンド&ファイアーのカヴァー・ヴァージョンは、1978年に全米9位を記録した。
【作曲とレコーディング】
 公式にはレノン=マッカートニーとクレジットされているが、この曲の作曲は主にマッカートニーが担当し、リード・ヴォーカルも彼が務めている。この曲は1966年4月7日から6月17日の間にアビーロード・スタジオで録音され、最初のテイクからアルバムに収録される最終ヴァージョンまでの間にかなりの進化を遂げた。スタックスのメンフィス・ソウルやモータウン・サウンドを強く彷彿とさせるソウル・スタイルのホーンが導入されるまで、この曲のアレンジは難しかったようだ。リボルバー』セッションの2日目に録音されたこの曲のオリジナル・バージョンは、ハーモニウムとアコースティック・ギターを含むアレンジで、マッカートニー、ジョン・レノン、ジョージ・ハリスンの3人が歌う一部アカペラ・セクション(「I need your love」という言葉を繰り返す)が特徴的だった。著者のロバート・ロドリゲスの記述によれば、バンドが6月に完成させた「R&Bスタイルのシャウター」に対して、このバージョンは「メンフィスというよりヘイト・アシュベリー」だった。著者のデヴィン・マッキニーも同様に、この初期のテイクを「ヒッピーの流れの中で平和を放射している」と見ており、彼はこのアレンジを、ビーチ・ボーイズが1967年から1968年にかけてアルバム『Smiley Smile』と『Wild Honey』で採用したサウンドの先駆けだと認識している。

 ブラスは楽器のベルにクローズ・マイクを入れ、リミッターを通した。5月18日のこのセッションで、ビートルズは初めてホーン・セクションを使用した。

 曲はけたたましいブラスのファンファーレで始まり、0:07からマッカートニーのヴォーカルが入る。曲のコーラスは1:04に現れ、曲のタイトルが歌われる。その後、ヴァースとリフレインが切り替わる。1:53に短いエレキ・ギター・ソロが入り、2:10にホーンのファンファーレが再び入る。曲はマッカートニーの消え入るようなボーカルで幕を閉じる。

 バリー・マイルズが1997年に出版した『Paul McCartney: Many Years From Now』の中で、マッカートニーはこの曲がマリファナについて歌っていたことを明かしている。"Got to Get You into My Life "は、私が初めてマリファナに出会った時に書いた曲だ。だから(この曲は)本当にマリファナについての歌なんだ。この曲の多くの歌詞がそれを示唆している:「ドライブに出かけた、そこで何が見つかるかわからなかった/もうひとつの道、そこで何か別の種類の心が見えるかもしれない」、「私に何ができる?私は何になれるの?あなたと一緒にいるとき、私はそこにとどまりたい/もし私が真実なら、決して離れることはないだろうし、もし離れるとしても、私はそこへの道を知っているはずだ。"「誰かがチョコレートや美味しいクラレットへの賛歌を書くようにね」。






この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?