見出し画像

ユウブンくんの人生・道・楽・塾【聖書日記2024年】Yubun-'s Life-Way Joy-Joy Academy [Bible Diary 2024]   5月15日 May 15

すべて重荷を負うて苦労している者は、わたしのもとにきなさい。あなたがたを休ませてあげよう。
マタイ 11:28【口語訳】
 
 “Come to me, all you who labor and are heavily burdened, and I will give you rest.
Matthew 11:28【WEB】

AIによるイメージ。マタイ 11:28 Matthew 11:28
信仰者は日々の生活の困難の中でもいつもそばにいて恵みと平安を与えてくださると信じます。
We believe that believers are always there to give us grace and peace
in the midst of the difficulties of daily life.

この聖句は、この聖句は、私たちが日々の生活の中で直面する困難や挑戦に対して、神様がいつもそばにおられ、支えてくださることを信じることの大切さを教えています。
1. 神様はすべての人を招いておられる:イエス様は、能力や才能、功績に関わらず、すべての人ろ招いておられます。これは、神様が私たち一人一人を大切にされていることを示しています。
2. 神様は私たちの苦労を理解しておられる:私たちがどんなに疲れていても、どんな重荷を負っていても、神様はそれを理解し、休息を与えてくださると約束されています。これは、神様が私たちの心の内を見ておられることを意味します。
3. 神様と共に歩むことで安らぎが得られる:イエス様は、私たちに自分のくびきを負って、神様から学ぶことを勧めています。これにより、たましいに安らぎがもたらされると教えています。
4. 神様は私たちの重荷を共に担ってくださる:イエス様は、私たちの重荷を共に担い、私たちを支えてくださいます。これは、私たちが一人で苦労を抱え込む必要がないことをしましています。
私は、神様にすべてを委ね、神様の導きに従い、真の休息と平安を見出すことができるようにと祈ります。

This passage of Scripture teaches us the importance of trusting that God is always there to support us and be there for the difficulties and challenges we face in our daily lives.
1. God invites everyone: Jesus invites everyone, regardless of ability, talent or achievement. This shows that God cares about each and every one of us.
2. God understands our struggles: no matter how tired we are or what burdens we carry, God understands and promises to give us rest. This means that God sees what is in our hearts.
3. walking with God gives us rest: Jesus encourages us to take up our yoke and learn from God. He teaches that this will bring rest to our souls.
4. God bears our burdens with us: Jesus bears our burdens with us and sustains us. This teaches us that we do not have to carry our struggles alone.
I pray that we can surrender everything to God, follow his guidance and find true rest and peace.

聖書は著作権フリーの口語訳(日本語)とWorld English Bible(WEB)を使用しています。
The Bible is a copyright-free (口語訳; Japanese colloquial translation) and World English Bible (WEB).

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?