見出し画像

WISHING 06/02/22 未来とともに生きるLiving with the Future

旅行が楽しいのは、期待感があるからです。楽しみなことがあると気分が高揚し、ストレスが軽減されます。未来の良いことを想像すると、今の気分が良くなります。それは、やる気、楽観性、忍耐力を高め、イライラを減少させることができます。

未来の自分を想像するのは楽しいことですが、そこに至るまでに必要な具体的なステップを考えると、気が重くなることもあります。例えば、未来のあなたはフランス語が堪能でありたいのに、現在のあなたはクロワッサンを注文するのがやっとかもしれません。

それでも、「未来の自分」への道を歩んでいるように感じることは、短期的な思考から抜け出し、幸福感に良い影響を与えることが分かっています (1019)。

私たちは、未来があるから今を生きることができます。

私たちは、しばらくの間、未来を喪失していました。

私たちは、未来なしの今を生きることが、これほどつらいものであるとは知りませんでした。それはむしろ苦しみでしかありませんでした。抑うつでしかありませんでした。
今を生きることができるのは、未来があってこそということが、はっきりわかりました。

未来を信じて、トンネルの出口を探し続けようと努力し続けました。出口は少し先に必ずあるはずでした。探す気さえあれば、希望は常にありました。だから、いつも可能性を探し求め続けました。しかし、それは悲観という感情に覆われ、見つけづらいものになっていました。人生の上ではほんの一時に過ぎないはずなのに、とても長いものに感じられました。

人々は理性を失い、出口を見失い、自ら悲観に陥っていきました。慎重さという名の、悲観と疑念のるつぼに閉じ込められた人々は、一縷(いちる)の望みに自ら蓋をしてしまっていることに気付かず、今を生きることも、さらに社会全体をも、いっそう暗いものにしていきました (1020)。

ようやく私たちは、未来を取り戻しました。
未来に自信が持てるようになるには、もう少し時間がかかるかもしれません。

ずっと前から、今この時、この世界を生きることが、綱渡りでしかないことは何も変わっていません。人は、生きている限り、そこを渡っていくしかありません。遠い行く先を見つめ続けていなければ、あっという間にすべり落ちてしまいます。

だから、いつもまっすぐに、先へ先へ、遠い未来を見つめ続けてほしいと思います。

Travel is fun because of the anticipation. Having something to look forward to lifts our mood and reduces stress. Imagining good things in the future makes us feel better in the present. It can increase motivation, optimism, and perseverance and decrease frustration.

Imagining your future self is fun, but it can be daunting to think about the specific steps you need to take to get there. For example, in the future you want to be fluent in French, but in the present you may barely be able to order a croissant.

Still, feeling like you are on the path to your "future self" has been shown to get you out of short-term thinking and have a positive impact on your sense of well-being (1019).

We are able to live in the present because we have a future.

We have lost our future for some time.

We did not know that living in the present without a future would be so painful. It was more like suffering. It was only depression.
It became clear to us that it is only with the future that we can live in the present.

Believing in the future, I kept trying to find a way out of the tunnel. There was always a way out, just a little further down the road. There was always hope, as long as one was willing to look for it. So I always continued to look for possibilities. But it was covered by a feeling of pessimism that made it hard to find. What should have been just a moment in my life felt like a very long time.

People lost their reason, lost their way out, and fell into their own pessimism. Trapped in a melting pot of pessimism and doubt in the name of prudence, people did not realize that they had put a lid on a sliver of hope, making life in the present, and society as a whole, even darker (1020).

Finally, we have our future back.
It may take a little more time before we can have confidence in the future.

Nothing has changed since long ago that living in this world, at this time, is nothing but a tightrope walk. As long as we are alive, we have no choice but to cross it. If we do not keep our eyes on the distant destination, we will slip down in no time.

So I hope that you will always keep looking straight ahead, ahead, into the distant future.

(1019)

(1020)

https://www.washingtonpost.com/world/2022/06/01/japan-tourism-covid-kanye-tom-cruise/


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?