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WISHING 03/27/22 ワクチン在庫損失確定~いつものようにVaccine inventory loss confirmed - as usual

平和が訪れています。外来では、誰もが、コロナにかかるのは普通、死ぬなんて考えていない様子です。そして、子供が感染しても親は発症しないというケースが増えています。普通の風邪やインフルエンザと同じ様相を呈しています。2回目までの接種で獲得された免疫力の有効性が証明されています。3回目つまりブースター接種では、感染してもさらに軽症で済むか、無症状で済むことが明らかです。

米国では、BA.2が35%を占めるに至っても、新規感染者数および死亡者数の増加傾向は見られていません (970)(971)。米国ではコロナワクチン接種はほとんど停止した状態に近く、2020年12月末のプログラム開始以来最低の接種水準に急落中です。新規感染者の急減と経済再開の進行に伴う、その動きが変わる気配は微塵もありません。

それでも、当局はBA.2による感染者数増加に備えて接種を進めたいのですが、米国の2回接種完了者は人口の65.4%に留まり、ブースター接種者も44%で頭打ちです。

1回目、2回目の接種時には喜んで袖を通した人々は、3回目の接種には乗り気でない。2回接種済みでブースターを受けていない人のうち、35%は「できるだけ早くブースターを受ける」、24%は「必要な場合のみ」、23%は「絶対に受けない」、16%は「様子を見る」と答えている。

すでにコロナの自然感染は症状の有無とは関係なく、社会の隅々にまで行き渡っています。実際の感染から回復したワクチン接種者もブースターを受けられます。しかし、残念だったことに、それが記されたC.D.Cのガイダンスは見つけにくく、接種タイミングに関する推奨事項も不明確でした。

2021年の爆発的ワクチン接種キャンペーンが可能になったのは、豊富なボランティアや派遣スタッフが確保できたからです。医療機関の人材がすでに本業である病気の治療に専念せざるを得なくなっているのと同様に、もはや人々は自らの本業に忙しい。

痛みやつらさを伴うワクチン接種が人々の理に適うのは、伝染力や致死率の高い変異株であるという危機感が蔓延しているときだけです。そうでなければ、人々が積極的にワクチンを求めることはありません。

2020年12月以降12〜16%で増えも減りもしない、1回目接種すら拒否している人々を説得できるメッセージや動機付けの力は、時間の経過とともに、ますます弱まっています (972)。

日本のブースター件数も、3月1日頃には1日100万本でしたが、現在は40万本と急減中です。現場での予約数も、この1〜2週間は急減、低迷しています (973)。

自然感染はワクチン接種よりも強固な免疫を作ります。日本ではその大規模調査さえも行われないため、現在の集団免疫の強さを推測することもできません。したがって、このままの接種ペースに任せておいてよいのか、より積極的に接種を進めるべきなのかの判断もできない (974)。

売れ残りのたたき売りではないのかとも勘ぐられる4回目接種が検討中です。しかし、3回目が売れないのに、4回目がどうして売れるだろうか?検証なしの甘い販売予測が、いつものように一人歩きしはじめています。

医療サービスを受けるという行為は消費行動に他なりません。普通の人にとっては当たり前のことですが、消費者は消費したいときに買います。買う気が失せたら二度と振り向きません。ワクチンも治療薬も売れるときに売り切らなければ、抱え込んだまま市場にまったく回されることのない在庫とその損失を取り戻す機会は二度とやってこない。【01/14/22】

将来、多くの人々が積極的にワクチンを受けるのは、よほどの危機にさらされた時です。そうでない限り、これから喜んで腕をまくる人はいないでしょう (972)。

Peace is coming. More and more cases are being seen in outpatient settings, where children are infected but their parents do not develop the disease. The same aspect as with ordinary colds and flu is present: the immunity acquired by up to the second dose of vaccination has proven to be effective. Furthermore, with the third dose, or booster vaccination, the infection is apparently even milder or asymptomatic.

In the U.S., there has been no upward trend in the number of new infections or deaths, even though BA.2 now accounts for 35% of cases (970)(971). Corona vaccination in the U.S. is near a near standstill and is plummeting to the lowest vaccination levels since the program began at the end of December 2020. There is not the slightest indication that this trend will change as the number of new infections plummets and the economy resumes its progress.

Still, authorities want to move forward with vaccination to prepare for the increase in the number of infections caused by BA.2, but only 65.4% of the U.S. population has completed two doses, and booster vaccinations have reached a headway at 44% of the population.

Those who were willing to roll up their sleeves at the time of the first and second vaccinations are not eager to get the third dose: of those who have already received two doses and have not received a booster, 35% say they will get one as soon as possible, 24% only if necessary, 23% will never get one, and 16% will wait and see. The survey also showed that the number of patients with

Spontaneous infection with corona has already spread to all corners of society, regardless of the presence or absence of symptoms. Vaccinators who have recovered from actual infection can also receive boosters. Unfortunately, however, the C.D.C. guidance that describes it was hard to find, and recommendations regarding the timing of vaccination were unclear.

The 2021 explosive vaccination campaign was made possible by the availability of an abundance of volunteers and temporary staff. People are no longer busy with their own day jobs, just as medical personnel are already forced to focus on their core business of treating the disease.

Painful and grueling vaccinations only make sense to people when there is a pervasive sense of crisis that the mutant strains are highly contagious and lethal. Otherwise, people will not actively seek out vaccines.

The power of the message and motivation to persuade people to refuse even the first dose, which has neither increased nor decreased by 12-16% since December 2020, has become increasingly weaker over time (972).

The number of boosters in Japan was 1 million per day around March 1, but is now in steep decline to 400,000. The number of reservations in the field has also been stagnant, declining sharply over the past week or two (973).

Natural infection builds stronger immunity than vaccination. We cannot even estimate the strength of the current population immunity in Japan, since even that large-scale survey is not conducted. Thus, it is also impossible to determine whether the current pace of vaccination should be left at its current rate or whether vaccination should be promoted more aggressively (974).

A fourth round of vaccinations is under consideration, which one suspects may be a knock-off of the unsold ones. But how can the fourth dose be sold if the third dose is not? Unverified and naive sales forecasts are beginning to take on a life of their own, as usual.

The act of receiving medical services is nothing more than a consumption behavior. As is obvious to the average person, consumers buy when they want to consume. If they lose interest in buying, they will never turn around again. If we do not sell out of vaccines and treatments when we can sell them, we will never again have the opportunity to recoup our losses and the inventory that we carry and that is never turned over to the market at all. [01/14/22]

In the future, many people will actively receive vaccines only when they are in great danger. Otherwise, no one will willingly roll up their sleeves in the future (972).

(970)

(971)

(972)

https://www.washingtonpost.com/health/2022/03/25/covid-boosters-vaccines/

(973)

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