MANI, INC. "World's No.1" obsession

== English translation (Japanese original follows) ==
I started writing this blog on January 1st of this year.
I have been writing every day except for one day until today.

Many of my posts so far have been about Japanese companies.
One of the reasons for this can be found in the articles I wrote on January 8 and 9.

Today I'd like to introduce another great small business.
It's a company called MANI, INC. in Tochigi Prefecture.
It is a manufacturer of medical equipment and its main products have a top share in the world market.

MANI, INC. website says that they "do not" do the following

(1) We don't handle anything but medical devices.
(2) We do not aim for anything other than the best quality in the world.
(3) We do not deal in products with a short product life.
(4) Do not enter markets other than niche markets (annual global market of less than about 500 billion yen).
By adhering to the above trade-offs, we aim to achieve stable growth over the long term.

It is interesting to note that the company's website clearly states that it will not enter any markets other than niche markets (annual global market of about 500 billion yen or less).

== Japanese original version ==
今年の1月1日から毎日書くぞ!と書き始めた、ともにジャパンのブログですが、今日まで1日を除いて毎日書いています。

これまでの投稿は日本企業の紹介が多いです。その理由の一つは、1月8日と9日に書いた記事に書いてあります。

今日もすばらしい中小企業の紹介をします。栃木県にあるマニーという会社です。医療機器のメーカーで主要製品は世界シェアがトップクラスだそうです。

マニーのサイトには次のようなことは「やらない」と書いてあります。

(1)医療機器以外扱わない
(2)世界一の品質以外は目指さない
(3)製品寿命の短い製品は扱わない
(4)ニッチ市場(年間世界市場 5,000億円程度以下)以外に参入しない
上記のトレードオフを守ることで、長期的な安定成長を目指しております。

「ニッチ市場(年間世界市場 5,000億円程度以下)以外に参入しない」を会社のサイトで明言しているのは興味深いですね。




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