トラストバンク地域創生ラボ【公式】
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若者が考える理想のまち「好きなコトを好きなタイミングで」「新しいモノやコトを受け入れてくれる」/若者主体の『持続可能なまちプロジェクト(仮称)』初の座談会レポート
2024年2月20日(火)、『持続可能なまちプロジェクト(仮称)』初の座談会を開催しました。 『持続可能なまちプロジェクト(仮称)』とは、トラストバンクのインターン生である「地域創生ラボ 学生研究員」が中心となり、若者の視点を生かして、これまでにない新たなまちづくりの基本構想を策定するプロジェクトです。この策定過程を通じて、”50年後や100年後においても社会システムが持続し、人々がいきいきと活躍できる「持続可能な未来のまちづくり」”に必要なモノ・コトを検討していきます。
【子育て環境の地域間格差と行政サポートに対する意識調査 2024】子育て環境「地域間格差ある」8割、特に「子育て施設・設備」に実感
2024年4月18日、小学生以下の子どもを持つ全国の20代以上1,063人を対象とした「子育て環境の地域間格差と行政サポートに対する意識調査 2024」の結果を発表しました。 方法:インターネット調査/期間:2024年4月3日~4月4日 対象:小学生以下の子どもを持つ全国の20代以上1,063人 ※特に断りがない場合、n=1,063で結果を表示 結果のポイント現在住んでいる地域の子育て環境に満足しているのは64.7%。満足しているポイントは多い順に「治安」「自然環境・公園
【Research Report】Study on Donations and Hometown Tax for Disaster Relief 2024
Summary 56.8% have made monetary donations for disaster relief. Many respondents have donated 2 or 3 times in years such as 2011 (the Great East Japan Earthquake), 2016 (the Kumamoto Earthquake), and 2024 (the Noto Peninsula Earthquake). R
【Research Report】Study on Recognition of ”Proxy Donations” in Hometown Tax 2024
Summary 26.4% are aware of “proxy donations”, in which a municipality unaffected by the disaster collects relief donations through the hometown tax on behalf of the affected municipality to reduce the paperwork burden on the affected muni
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【Research Report】Study on the Awareness of Young People Regarding Rural Areas
Summary Young people in the Tokyo area express a desire for rural life at a rate of 49.3%. Among them, 79.0% say that they want to "actually experience rural living," accounting for about 40% of the total. When considering rural living, 4
【Research Report】Study on Experiential Travel and Hometown Tax
Summary About 59.0% express interest in "wide-area tourism," which involves traveling while moving between two or more cities. Approximately 58% find experiential travel attractive. Popular themes include "food," "industrial experiences,"
【Research Report】Study on the Financial Literacy of Young People.
Summary Approximately 40% of the younger generation derive satisfaction from consumption for purposes other than their own, such as friends, family, or society. Over 40% of young individuals with experience of donations say that they have