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【FaB】Victor Goldmane~Road to Nationals 2024~

こんにちは、きりんです。
遅ばせながらRoad to Nationals(以下、RtN)のレポート記事になります。また、使用しましたVictor Goldmaneについて触れたいと思います。

Hello, I'm Kirin. This is a belated report on Road to Nationals (hereinafter referred to as RtN). I would also like to mention Victor Goldmane, who I used.

この度、Go Againさんとくじからさんで開催されましたRtNにVictor Goldmane(以下、Victor)で参加してきました。結果として、 GoAgainさんでは8-0優勝、くじからさんでは4-2予選落ちとなりました。一度は優勝、もう一度は予選落ちしたものの勝ち越しと参加する前の自分では考えられないくらいの結果となりました。

I recently participated in RtN held by Go Again and Kujikara as Victor Goldmane (hereinafter referred to as Victor). As a result, GoAgain won 8-0, and Kujikara lost 4-2 in the preliminary round. I won once, and once again I missed the preliminaries but made it through, which was a result that I would have never imagined before I took part.

今回の記事ですが、今後のVictorユーザーのためも考え全文無料とさせていただきます。拙い部分もあるかと思いますが、温かい目で読んでいただけたら幸いです。何かご意見、質問等ございましたら、旧Twitter(@kirin_7z7)までお気軽にご連絡いただけたらと思います。

Regarding this article, we have decided to make the entire article free for future Victor users. I'm sure there are some parts that are clumsy, but I hope you can read it with an open mind. If you have any opinions or questions, please feel free to contact me on my old Twitter (@kirin_7z7).


1.デッキリスト~deck list~

1-1.GoAgainさん(8-0優勝)~GoAgain (8-0 winner)~

意識した点:
・より攻撃的な構築を意識。
・デッキ1週目で倒しきる。

Points I was conscious of:
- I was conscious of a more aggressive construction.
- Defeat the deck in the first week.

1-2.くじからさん(4-2予選落ち)~Kujikara (failed in the preliminary round 4-2)~

前回からの改善点:
・武器を「Titan's Fist」にすることでパワーの下がるストレスを軽減+ミラーに対しても最低限のダメージを与えることができるようになった。また、武器をそもそも使う回数が少なかったということもある。
・Defense Reaction の不採用。攻撃を止めたい相手がそもそもいなかったため、不採用にしました。

Improvements from last time:
- By changing the weapon to "Titan's Fist", the stress of losing power is reduced + it is now possible to deal minimal damage to mirrors. Also, the number of times the weapon was used was small in the first place.
- Defense Reaction not adopted. I decided not to use it because there was no one I wanted to stop the attack from in the first place.

2.Victorの戦略~Victor's strategy~

Victorを使用するに当たっての考え方や攻め方をまとめたいと思います。

I would like to summarize the thoughts and strategies when using Victor.

2-1.防御的ではなく、攻撃的に~offensively, not defensively~

Victorの特徴として
・Clashが上手く使える
 →ヒーロー効果でやり直しができる
・Goldが作られると1ドローできる
 →攻撃力や防御力が上がる
とありますが、Fabraryの統計やデッキレシピから多くのVictorは防御力を意識しているように見受けられました(Defense Reactionが多く積まれている、攻めの強いカードがそこまで積まれていない)。私自身もVictorを初めて触った時は、守って守って武器を振りFatigue(デッキ切れを狙う戦法)を意識しており、防御寄りの動きしていました。しかしながら、プレイングもあるかと思いますが、防御寄りの動きだけでは勝ちきれないことが増えてきました(Clashに勝てないことがある、防御値以上にダメージを与えられる機会が増えたなど)。なので、防御的なスタンスではなく、攻撃的な構築やプレイングを意識しました。

Victor's characteristics are: ・He can use Clash well → Can be replayed with hero effect ・When Gold is created, he can draw 1 → Attack power and defense power will increase, but based on Fabrary's statistics and deck recipes, many Victor's defense power It seemed like they were conscious of this (a lot of Defense Reactions were stacked up, and there weren't that many strong offensive cards stacked up). When I first played Victor, I was conscious of Fatigue (a strategy that aims to cut the deck) by defending and swinging weapons, and my movements were more defensive. However, although this may be due to playing, there are more and more situations in which it is not possible to win with defensive moves alone (sometimes it is not possible to win against Clash, there are more opportunities to deal more damage than the defense value, etc.). So instead of taking a defensive stance, I focused on building and playing offensively.

2-2.どのように攻撃的にするか?~How to be aggressive?~

・Defense Reaction を採用しない~Do not use Defense Reaction~
GoAgainさんの時は3枚採用しましたが、くじからさんの時は1枚も採用しませんでした。理由としては、採用するとなれば「Sink Below」や「Fate forseen」になると思うのですが、その分デッキパワーが下がったり、色事故することを懸念して不採用になりました。また、Defense Reaction を採用しなければならないような対面はロングゲームになればなるほど不利になるような対面だと思うので、出来る限りの早くできればデッキ1週目で決着を着けたいと考えていました。

GoAgain used three cards, but Kujikara did not use any. The reason is that if I were to use it, it would have been "Sink Below" or "Fate forseen," but I decided not to use it because I was concerned that the deck power would be lowered or that it would cause a color mishap. Also, I think that encounters that require the use of Defense Reaction are ones that become more disadvantageous the longer the game goes on, so I wanted to settle them as soon as possible, preferably in the first week of the deck. .

【ロングゲームになると不利になる対面】
・Kayo
「Blood rush Below」と「Cast Bones」が計6回使用される、または、Inntimidateなどで上手く防御出来ない。
・Bravo
デッキ2週目の「Clippling Crush」が受け止めきれず、その後Dominate連打でゲームを決着させられる。
など

[Confrontations that are disadvantageous in long games]
- Kayo's "Blood rush Below" and "Cast Bones" are used a total of 6 times, or you cannot defend well with Inntimidate etc.
- The Bravo deck's second week's "Clippling Crush" could not be countered, and after that, the game was decided by repeated hits of Dominate. Such

・Attack Reaction やDominateカードを採用~Adopts Attack Reaction and Dominate cards~

Clashが不利にはなりますが、「Pummel」のようなAttack Reaction を採用することで試合の早期決着を目指したり、ライフレースを優位にするために「Th Golden Sun」のoverpowerだけでは足りないため、「Macho Grande」のようなDominateカード、またミラーに強くGuardian最強クラスのパワーを持つ「Pulverize」を採用し、より攻撃力を高くしました。

Although Clash will be at a disadvantage, you can aim for an early conclusion to the match by adopting Attack Reaction like "Pummel", or the overpower of "Th Golden Sun" is not enough to gain an advantage in the life race. , Dominate cards like "Macho Grande" and "Pulverize", which is strong against mirrors and has the strongest Guardian class power, have been adopted to increase attack power.

2-3.Clashは勝てば上振れ、負けるのは仕方がなし~Clash is better if you win, but it can't be helped if you lose.~


Victorは【Clashが勝てるとゲームに勝てる】と思われていますが、逆に言うと【Clashが勝てないとゲームに勝てない】ということでもあります。実際にKayoのようなパワー6(実際はパワー5)以上が多い構築やミラーになると運が絡むようなゲームになってしまうと思います。私はそうではなく、負けることは仕方がない、勝ったらラッキー位でゲームメイクを考えており、Kayoのような対面には「Trounce」をサイドアウトしてClashに依存せず、打点を高めるような構築にすることが多いです。

Victor is believed to be able to win the game if Clash wins, but conversely, it also means that if Clash doesn't win, the game can't be won. In fact, when it comes to builds and mirrors like Kayo where there are many power 6 (actually power 5) or higher, I think it becomes a game where luck is involved. I'm not like that, but I usually think about game making when I lose, and when I win, I get lucky, and when I face opponents like Kayo, I side out ``Trounce'' and don't rely on Clash, and I build a structure that increases RBI. I often do this.

3.RtNまでやってきたこと~What I have achieved up to RtN~

3-1.Talisharで対戦する~Compete with Talishar~

練習はこれに尽きると思います。FaBは、自分が使ってそのヒーローの知識を得るということは勿論大事だと思うのですが、そこまで触れる時間というのは限られていると思うので、自分の使うヒーローの対戦数をこなして負けて各対面の知識を増やしていく方が自分のヒーローを使う練度も上がると思うので、ひたすらに対戦ーこなしました。実際に各ヒーローへのプレイングが明確になったかなと思います。

I think that's all there is to practicing. In FaB, I think it's important to use the hero and gain knowledge about it, but I think the amount of time you have to spend that much time on it is limited, so it's best to play the number of battles with the hero you're using. I think that if you lose and increase your knowledge of each match, you will be able to improve your skill with using your own hero, so I just played matches. I think the gameplay for each hero has become clearer.

3-2.意見交換、アドバイスをもらう~Exchange opinions and receive advice~

普段は「Okayu Pirates」というチームで活動させて頂いていますが、そちらでの意見交換やアドバイスを貰うことが多く、大変為になった次第です。また、他ヒーローについては海外Discordサーバーに参加しており、英語でのやり取りをして、デッキリストについて意見を貰うことがありました。SNSやArmoryに参加したときにでもいいので、より意見交換をして知識量を増やすことで勝利に近づくのではないかと思っています。

I usually work with a team called ``Okayu Pirates,'' and we often exchange opinions and receive advice, which has been very helpful. In addition, I have participated in overseas Discord servers regarding other heroes, and I have been able to communicate with them in English and receive opinions on decklists. I think we can get closer to victory by exchanging opinions and increasing our knowledge, even when participating in SNS or Armory.

4.最後に~lastly~

デッキリストへの質問などについてはご連絡頂けたら分かる範囲でお答えさせていただきますのでお気軽にご連絡頂けたらと思います。
軽めの内容になってしまいましたが、最後まで読んでいただきありがとうございました。

以上

If you have any questions about the deck list, please feel free to contact me and I will answer to the best of my knowledge. Although the content is rather light, thank you for reading to the end.

that's all



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