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【人事の英会話 年休取得編🗣️】

こんばんは!かぐちゃんがお送りいたします!🌼

本日は年休を取得する際に活用出来る会話文について投稿いたします。

従業員であるカールが上司のレイに、来週の金曜日に年休を取ることが可能か伺っているワンシーンです💡

カール:恐れ入りますが、来週の金曜日に年休を取らせていただきます。
レイ:了解です。他のメンバーにも定例ミーティングで伝えておきますね。
カール:ありがとうございます。もし何か対応しなければならない案件がありましたら、事前にお知らせください。
レイ:それでいうと、水曜日までに障がい者雇用の案件だけ終わらせてくれるとありがたいです。
カール:かしこまりました。そちらの件、終わらせるように進めてまいります。

Carl:I wanted to inform you in advance that I will be taking annual leave next Friday.
Ray: Sounds good. Thank you for informing. I'll tell the other members at the meeting.
Carl: Thank you. If there is anything that I need to finish in advance, please let me know.
Ray: In that case, I would appreciate it if you could finish the employment of people with disabilities by Wednesday.
Carl: Ok. I will try to finish that matter by Wednesday.

会社勤めをしていると、年休を取得する機会があると思います。
ぜひ今回の表現を使ってみてください。💡

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