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一流営業マンのウリとは!?-What is the selling point of a top salesman?-

皆さんこんばんわ。前回の記事では一流営業マンの初回訪問後の関係作りについてご紹介させて頂きました。一流は「お客様が知りたい情報」を継続的に届けるとのことでした。気になる方はそちらの記事もチェックしてみてください。そして今回はタイトルの内容ついて『営業の一流、二流、三流』より一部抜粋してご紹介させて頂きます。営業職以外の方も是非ご覧ください。

Everyone, good evening. In the previous article, I introduced how top salespeople build relationships after their first visit. The top company said it would continuously deliver "information that customers want to know." If you are interested, please check out these articles as well. This time, I would like to introduce some excerpts from the title ``First-rate, second-rate, third-rate sales''. Please take a look even if you are not in sales.

”三流は「新しさ」を、二流は「No.1を」、一流は「独自の売り」を強調する。「No.1」をアピールしても、思っているほど、お客様の心に響きません。伝えるべきは、「No.1」でも「性能」でもなく、「他では得られないメリット」です。あなたが担当する商品、サービスでどんなことが解決できるのか?まずは、そこから整理してみてください。”

”The third-rate emphasizes "newness," the second-rate emphasizes "No. 1," and the first-rate emphasizes "unique selling points." Even if you promote yourself as "No. 1," it won't resonate with customers as much as you think. What we should convey is not ``No. 1'' or ``performance,'' but ``benefits that cannot be obtained elsewhere.'' What problems can your product or service solve? Try sorting it out from there first.”

”もし、効能が数字で表現できるならば、その表現を採用しましょう。お客様に伝わりやすくなります。USP(unique selling proposition=独自の売り)は口頭だけでいうよりも、ツールにした方が、記憶に残ります。まずは、お客様が「解決したいこと」を想像してみてください。きっとあなたが担当するサービスのUSP(独自の売り)が見つかるはずです。”

”If efficacy can be expressed in numbers, use that expression. This will be easier to convey to your customers. Your USP (unique selling proposition) will be more memorable if you use it as a tool rather than just saying it verbally. First, imagine what the customer wants to solve. You are sure to find the USP (unique selling point) of the service you are responsible for.”

皆さんいかがだったでしょうか。似たような商品やサービスがありふれている中で独自の売りを伝えることはとても重要です。自社商品やお客様の理解を深めてより良いご提案ができるように営業ツールにUSP(独自の売り)を載せてみるといいかもしれません。今回の記事が何か参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? It is very important to communicate your unique selling point when similar products and services are commonplace. It may be a good idea to include your USP (unique selling point) in your sales tools so that you can deepen your understanding of your products and customers and make better proposals. I hope this article is of some use to you. See you soon. thank you very much.


【前回記事】


参考文献:営業の一流、二流、三流
著者:伊庭正康
明日香出版社

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