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一流営業マンの初回訪問後の関係作りとは!?-How do top-notch salespeople build relationships after their first visit!?-

皆さんこんばんわ。前回の記事ではあいさつの時の一流営業マンについてご紹介させて頂きました。一流は初回挨拶の際に名刺と「自己紹介ツール」を渡すとのことでした。気になる方はそちらの記事もチェックしてみてください。そして今回はタイトルの内容ついて『営業の一流、二流、三流』より一部抜粋してご紹介させて頂きます。営業職以外の方も是非ご覧ください。

Everyone, good evening. In the previous article, I introduced top-notch salespeople who are great at greeting people. The first-rate staff will give you a business card and a ``self-introduction tool'' when you greet them for the first time. If you are interested, please check out these articles as well. This time, I would like to introduce some excerpts from the title ``First-rate, second-rate, third-rate sales''. Please take a look even if you are not in sales.

”三流は「新商品の告知」を、二流は「フェアの案内」を、一流は「お客様が知りたい情報」を継続的に届ける。営業は1回の挨拶や契約で関係性ができるわけではありません。むしろ、そこからの関係性を強くする工夫が必要です。例えば、「新商品の告知」、「フェアの案内」を継続的に行うのもその一つ。もちろん意味のあることですが、これで関係性が深くなることはありません。”

"The third-rate ones deliver "new product announcements," the second-tier ones deliver "information on fairs," and the first-rate ones continually deliver "information that customers want to know." In sales, a relationship cannot be built with a single greeting or contract. Rather, we need to find ways to strengthen the relationship. For example, one way to do this is to continually announce new products and inform fairs. Of course it makes sense, but it doesn't make the relationship any deeper."

”だからこそ、一流の営業マンは他の人がやらないような工夫をします。具体的には「シリーズツール」を用意します。シリーズツールとは定期的にお届けするツールのことです。そこにはお客様が知りたい情報が掲載されています。その情報とは、会社で用意されているような業界情報でもいいですし、場合によっては新聞や雑誌に掲載されている記事を参考にしてもいいのです。”

"That's why top salespeople do things that others don't. Specifically, we will prepare a "series tool". Series tools are tools that are delivered on a regular basis. It contains the information that customers want to know. This information can be industry information provided by the company, or in some cases, you can refer to articles published in newspapers or magazines."

皆さんいかがだったでしょうか。初回の訪問や商談をしてそのままになっているなんて事はありませんか?そうなると連絡すら取りにくくなってしまうものです。長い目でみてお客様との関係性がしっかりと構築できれば、いつか必ずどこかで繋がっていきます。その為にはGIVEの精神でお客様の役立つ情報を届けてみましょう。今回の記事が何か参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? Have you ever made your first visit or had a business meeting and then just stayed there? When that happens, it becomes difficult to even contact them. If you can build a strong relationship with your customers over the long term, you will definitely connect with them somewhere someday. To that end, let's deliver useful information to our customers in the spirit of GIVE. I hope this article is of some use to you. See you soon. thank you very much.


【前回記事】


参考文献:営業の一流、二流、三流
著者:伊庭正康
明日香出版社

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