見出し画像

根拠を探す男性脳・感覚を信じる女性脳-A male brain that searches for evidence, a female brain that believes in sensations-

皆さんこんばんわ。今回はタイトルの内容について『男女脳戦略』より一部抜粋してご紹介いたします。ちなみに前回の記事では初対面の人から信頼・信用を得るための方法についてご紹介させていただきました。目線の高さを上手に使って相手の心証を誘導するという事でした。よければそちらの記事も併せてご覧ください。

Everyone, good evening. This time, we will introduce some excerpts from the title ``Gender Brain Strategy''. By the way, in the previous article, I introduced ways to gain trust and confidence from people you meet for the first time. The idea was to use the height of the person's eyes skillfully to guide the other person's feelings. If you like, please take a look at those articles as well.

”突然ですが、「クルマが動く仕組みは?」と聞かれたら、あなたはどう説明しますか。「ガソリンを爆発させて発生した運動エネルギーが推進軸でタイヤに伝達され、タイヤが回転して前進するー」と構造を答える人は典型的な男性脳です。それに対し典型的な女性脳の人からは、こんな答えが出てきます。「エンジンをかけてアクセルを踏めば進んで、ブレーキを踏めば止まるー」それでOKでしょ、そこに理由が要るの?と。”

"If you were suddenly asked, "How does a car move?", how would you explain it? People who answer the structure by saying, ``The kinetic energy generated by exploding gasoline is transmitted to the tires by the propulsion shaft, causing the tires to rotate and move forward'' are typical of male brains. In contrast, a person with a typical female brain would give the following answer. “Start the engine and press the accelerator and it will go, and press the brake and it will stop.” That's OK, but do you need a reason for that? and."

”男性脳には「根拠」を求めたがる傾向があります。なぜ、どういうシステムがあってタイヤが回転するのか、その理由を突き詰めたがる。でも女性脳は違います。物事に根拠を求めません。答えが出ている現実、自分がそうやってクルマを動かしたという経験をそのまま受け入れます。そして、なぜ動くかではなく「動く」という結果や現実があればそれでいいと考えるのです。”

"The male brain has a tendency to seek ``evidence.'' I want to find out why and what kind of system is in place to make the tires rotate. But the female brain is different. She doesn't look for a basis in things. She accepts the reality that the answer is given, the experience of moving the car that way. And She thinks it's okay if there is a result or reality that "it works", rather than why it works."

皆さんいかがだったでしょうか。根拠を求めたがる男性脳と求めない女性脳。程度の差はあるようですが、こうした発想の違いは、ビジネスシーンにおいても変わらないようです。次回はその辺りについてご紹介させていただきます。今回の記事が何か参考になれば幸いです。それではまた。ありがとうございました。

What did you all think? A male brain that wants to find evidence and a female brain that doesn't. Although there seem to be differences in degree, these differences in thinking do not seem to change in the business scene. Next time I will introduce you to that area. I hope this article is of some use to you. See you soon. thank you very much.


【前回記事】


参考文献:『男女脳戦略』
著者:DaiGo
出版:ダイアモンド社

この記事が参加している募集

スキしてみて

ビジネス書が好き

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?