見出し画像

ピアニストにとって「エヴェレストに登るよう」な『ハンマークラヴィーア』

ハンス・クリスティアンは、ハンマークラヴィーアという特別な楽器を持っていた。彼はこの楽器を父親から受け継いだのだが、父親は彼にこの楽器の秘密を教えなかった。彼はただ、この楽器を大切にし、誰にも見せないように言われた。

ある日、彼はハンマークラヴィーアを弾いていると、突然楽器の中から声が聞こえてきた。それはベートーヴェン本人の声だった。彼は彼に話しかけてきた。

「君は優秀な演奏家だ。私の音楽をこんなにも表現してくれるなんて、感激しているよ。君の名前は何と言うのか?」

「私はハンス・クリスティアンと言います。あなたの音楽が大好きです。あなたは私にこの楽器を贈ってくれたのですか?」

「そうだよ。君は私の唯一の友人だ。私はこの楽器を君に与えたかった。君の演奏技術や音楽性に対する敬意の表明になるでしょう。」

「本当ですか?私はとても感謝します。でも、どうして私に話しかけてくれたのですか?」

「私は君に聞きたいことがあったからだよ。私は君に尊敬されているんだ。君は私の不滅の友人なのだから。」

「私もあなたに尊敬しています。あなたは私の不滅の友人です。」

「では、私たちは音色の中で語り合おう。私は君に私の音楽のすべてを教えたい。君は私の音楽を弾いてくれ。」

「はい、私はあなたの音楽を弾きます。私はあなたの音楽のすべてを学びます。」

そうして、二人はハンマークラヴィーアの音に包まれて、永遠の友情を育んだ。彼らはこの世界には存在しない、別の次元に旅立った。彼らは音楽の中で永遠に生き続けた。

ハンマークラヴィーアという名前は、この曲の通称から取ったのですが、実際にはベートーヴェンがこの曲を作曲したときには、ハンマークラヴィーアという楽器はまだ普及していませんでした。しかし、ベートーヴェンはこの曲でハンマークラヴィーアの可能性を先取りしていたのですね。

この曲はベートーヴェンの最も長くて難しいピアノ・ソナタで、彼の音楽の頂点とも言える作品です。特に第4楽章は、複雑で壮大なフーガで、ベートーヴェンの創造力の高さを感じます。

フリードリヒ・グルダの演奏はこの曲の情熱と力強さにぴったり合っています。


(Bing)

“Hammerklavier” is like “climbing Mount Everest” for pianists.


Hans Christian had a special instrument called the Hammerklavier. He inherited this instrument from his father, but his father did not tell him the secrets of this instrument. He was simply told to take good care of the instrument and not show it to anyone.

One day, while he was playing the Hammerklavier, he suddenly heard a voice coming from within the instrument. It was Beethoven's own voice. he spoke to him.

"You're an excellent performer. I'm thrilled that you're able to express my music so well. What's your name?"

"My name is Hans Christian. I love your music. Did you give me this instrument?"

"Yes, you are my only friend. I wanted to give you this instrument. It would be an expression of respect for your playing skills and musicality."

"Really? I really appreciate it. But why did you talk to me?"

"Because I had something to ask you. You respect me. You are my undying friend."

"I respect you too. You are my undying friend."

"Now, let's talk in tone. I want to teach you all about my music. You can play my music."

"Yes, I'll play your music. I'll learn everything about your music."

And so, surrounded by the sound of the Hammerklavier, the two of them developed an eternal friendship. They traveled to another dimension that does not exist in this world. They lived forever in music.

The name Hammerklavier was taken from the common name of this piece, but in reality, when Beethoven composed this piece, the instrument Hammerklavier had not yet become popular. However, Beethoven foresaw the potential of the Hammerklavier with this piece. This piece is Beethoven's longest and most difficult piano sonata, and can be considered the pinnacle of his music. The fourth movement, in particular, is a complex and magnificent fugue that shows the height of Beethoven's creativity.

Friedrich Gulda's performance perfectly matches the passion and power of this piece.

(Bing)

この記事が参加している募集

一度は行きたいあの場所

転職体験記

よろしければサポートお願いします! いただいたサポートはクリエイターとしての活動費に使わせていただきます!