P&G Anual Report 2014 (part 1)

http://www.pginvestor.com/interactive/lookandfeel/4004124/PG_Annual_Report_2014.pdf

At P&G, we are focused on building consumer-preferred brands and products that create value for consumers and shareowners. Everything begins with consumer understanding and winning at the zero moment of truth when consumers search for our brands, at the first moment of truth when they choose our brands, and at the second moment of truth when they use our products. Winning these moments of truth leads to consumer purchase, preference, regular usage and long-term loyalty. This is how we create value for consumers, build leadership brands and businesses, and create value for P&G share owners.

P&Gにおいて、私たちは、消費者に好かれるブランドを作り、消費者と株主のみなさまに価値を創造することに注力してきました。すべては、消費者を理解し、そして勝つこと−−−−消費者が私たちのブランドについて「調べる」ZMOT*、「選ぶ」FMOT**、そして「使う」SMOT***の瞬間において−−−−から始まります。これらの瞬間において勝つことで、消費者の購入、好み、日常的な使用、そして長期的な忠誠心を誘導します。これこそ、どうやって私たちが、消費者にたいして価値を創造し、リーダーシップのあるブランドやビジネスを構築し、P&Gの株主における価値を創造したか、です。

We met our business and financial objectives for fiscal year 2014. Organic sales grew 3%, in line with the market. Core earnings per share increased 5%. We generated $10.1 billion of free cash flow, with 86% free cash flow productivity. We increased the dividend 7%—the 58th consecutive year that P&G’s dividend has been increased—and we returned $12.9 billion in cash to shareowners through $6.9 billion in dividends and $6 billion in share repurchase.

私たちは、2014年の会計年度における営業・財務目標を達成しました。既存事業の売上は市場規模の拡大とともに3%増加しました。1株あたりの中核利益*は5%の増加となりました。私たちは10.1億ドルのフリーキャッシュフローを生み出し、フリーキャッシュフローの効率性**は86%でした。私たちは配当を7%増加させ—P&Gは58期連続で配当を増やしました—、総額12.9億ドルを(6.9億ドルを配当として、6億ドルを自社株買いによって)株主のみなさまに還元しました。

We delivered commitments, but we know we can do better. We need to continue to lead innovation, drive productivity, and improve execution in brand building, product innovation, selling and sourcing. When we do, we will generate stronger sales growth and more reliable value creation —profit and cash flow.
To accelerate performance improvement, we are taking an important strategic step forward in the Company’s business and brand portfolio.

私たちはコミットメントを果たしましたが、もっと向上できます。私たちはイノベーションを牽引し、効率をよくし、ブランド構築・製品の革新・販売・供給をよりよく実行する必要があります。それらをしたとき、私たちはより強固な売上の成長と、より信頼できる価値の創造(すなわち利益とキャッシュフロー)を生み出せるでしょう。
パフォーマンスの向上を加速するため、私たちは会社のビジネスとブランドポートフォリオにおける重要な戦略的前進を続けています。



*zero moment of truth 2011年にGoogleが提唱
**first moment of truth 2004年にP&G自身が提唱。SMOTも同様。以下参照https://www.deepimpact.vc/n_1738.html
***second moment of truth 同上

*core earnings  中核利益。国際会計基準IFRSでは営業利益に一部の一時的な損益を計上するため、P&Gは本来的な意味の「営業利益」を独自に公表しているということらしい。ロシュ、サノフィなど製薬会社が多く使用。

***突然謎指標が出てきて焦ったが、どうやらP&Gの独自指標(あるいは特殊な?指標)らしい。FCF/純利益のパーセントで算出している模様。


興味深い表現

in line with the market 市場予想通り、相場通り、市場実勢の通り

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