見出し画像

【和訳】 Bad for Business / Sabrina Carpenter

He's good for my heart, but he's bad for business
Tears me apart when he grants my wishes
All of my friends think I've gone crazy
But they don't know me like my baby

彼は私のハートには良いけれど、仕事には悪影響
願いを叶えてくれると同時に私を引き裂いてしまう
友達みんなにおかしくなったと思われてる
でもみんな彼ほど私を理解していない

We look good in photographs, I like the way you like to laugh
At dirty jokes, I know they'll always land
Used to get to work on time, but now you're taking up my nights
Never been so glad to be so tired

写真に映る二人は素敵 
下品な冗談に笑うのが好きなあなたが好き 
冗談が絶対拾われるってわかるの
前までは時間通り仕事を始められてたけど 
今私の夜はあなたに取られる
疲れてることにこんなに満足してるのは初めて

Ooh, I'm mad for you
It's sad but true and I know it
Ah, you're on my mind
You stole my life and it's showin' (Baby)

ああ あなたに怒ってるの
悲しいけど本当で 自覚してる
ああ あなたが頭に浮かんでる
私の生活は奪われて それが現れてきてる

He's good for my heart, but he's bad for business
Tears me apart when he grants my wishes
All of my friends think I've gone crazy
But they don't know me like my baby

彼は私のハートには良いけれど、仕事には悪影響
願いを叶えてくれると同時に私を引き裂いてしまう
友達みんなにおかしくなったと思われてる
でもみんな彼ほど私を理解していない

If I'm just writing happy songs, will anybody sing along?
You had to go and break into my head
And I would try to fight these feelings, I can't find a single reason
I'd make all the same mistakes again, ah

幸せな曲しか書かなかったとしても、一緒に歌ってくれる人いる?
あなたは私の頭に押し入る必要があった
私はそれで気持ちと戦おうとするけれど 一つも理由が見つからないの
また同じ間違いをしてしまうだろうな

Ooh, I'm mad for you
It's sad but true and I know it
Ah, you're on my mind
You stole my life and it's showin' (Ba—, ba—, ba—)

ああ あなたに怒ってるの
悲しいけど本当で 自覚してる
ああ あなたが頭に浮かんでる
私の生活は奪われて それが現れてきてる

He's good for my heart, but he's bad for business
Tears me apart when he grants my wishes
All of my friends think I've gone crazy
But they don't know me like my baby

彼は私のハートには良いけれど、仕事には悪影響
願いを叶えてくれると同時に私を引き裂いてしまう
友達みんなにおかしくなったと思われてる
でもみんな彼ほど私を理解していない

He's good (Good), it's bad (Bad)
The best I've ever had (Best I've ever had)
And he's so nice, it's sad (It's sad)
He ruined all my plans
And he just makes me so crazy
I know everyone sees
That he'll be the death of me

彼はいい 彼は悪い
これまでの中で最高
すごく優しいし、
私の計画全部台無しにされて悲しい
それにすごく狂わされるの
わかってる みんなには見えてるんでしょう
彼が私の死因になると

He's good for my heart, but he's bad for business (He's very bad for business)
Tears me apart when he grants my wishes
All of my friends think I've gone crazy
But they don't know me like my baby

彼は私のハートには良いけれど、仕事には悪影響(仕事にはとっても悪影響)
願いを叶えてくれると同時に私を引き裂いてしまう
友達みんなにおかしくなったと思われてる
でもみんな彼ほど私を理解していない

He's good for my heart, but he's bad for business (So bad)
Tears me apart when he grants my wishes
All of my friends think I've gone crazy
But they don't know me like my baby

彼は私のハートには良いけれど、仕事には悪影響(最悪)
願いを叶えてくれると同時に私を引き裂いてしまう
友達みんなにおかしくなったと思われてる
でもみんな彼ほど私を理解していない

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?