見出し画像

すなおの和訳#40: どんな状況でも本音さえ自分の内から外に出せたら生きていけるはず

私がいつも聴くビデオはこれです。

【they don't know about usから学ぶ英単語】
together: 一緒に
right: ぴったりな、居心地の良い
jealous: 嫉妬、嫉妬している

では訳していきまーーす!

People say we shouldn’t be together
みんなが言う、私たちは一緒になるべきじゃない、って

Too young to know about forever
永遠を理解するには若すぎる、って

But I say they don’t know
でもみんなは分かってない

What they talk talk talking about (talk talk talking about)
自分たちが言っていることを(言っていることを)

'Cause this love is only getting stronger
だってこの愛は強くなる一方だから

So I don’t wanna wait any longer
だからこれ以上待ちたくない

I just wanna tell the world that you're mine girl, oh
あなたは私のものだってことをただ世界に知ってほしいんだ

They don’t know about the things we do
みんなは私たちがしていることを分かってない

They don’t know about the I love you’s
みんなは「愛してる」ってことを分かってない

But I bet you if they only knew
でもみんなが知っていた方が良いと思わない?

They would just be jealous of us
みんなはただ私たちに嫉妬しているだけだってことを

They don’t know about the up all nights
みんなはずっと起きていたあの夜の日々のことを分かってない

They don’t know I've waited all my life
私はずっと待ち続けてたことみんなは分かってない

Just to find a love that feels this right
こんなにぴったり感じる愛を待ち続けてたんだ

Baby they don’t know about, they don’t know about us
ねえ、みんなは分かってないんだよ、私たちのことを分かってない

Just one touch and I was a believer
たった1回触れただけで、一気に信じてしまう

Every kiss it gets a little sweeter
一つ一つのキスがどんどん甘くなっていく

It’s getting better
どんどん良くなっていくんだ

Keeps getting better all the time girl
いつだってどんどん良くなっていく

They don’t know about the things we do
みんなは私たちがしていることを分かってない

They don’t know about the I love you’s
みんなは「愛してる」ってことを分かってない

But I bet you if they only knew (They don't know)
でもみんなが知っていた方が良いと思わない?(みんなは分かってない)

They would just be jealous of us
みんなはただ私たちに嫉妬してるだけなんだ

They don’t know about the up all nights
みんなはずっと起きていたあの夜の日々のことを分かってない

They don’t know I've waited all my life
私はずっと待ち続けてたことみんなは分かってない

Just to find a love that feels this right
こんなにぴったり感じる愛を待ち続けてたんだ

Baby they don’t know about, they don’t know about us
ねえ、みんなは分かってないんだよ、私たちのことを分かってない

They don’t know how special you are
みんなはあなたがどんなに特別な存在か分かってない

They don’t know what you’ve done to my heart
みんなはあなたが私の心にしてくれたことを分かってない

They can say anything they want
みんなは言いたいことを言っていればいい

'Cause they don’t know about us
だってみんなは私たちのことを分かってないから

They don’t know what we do best
みんなは最高な私たちを分かってない

That’s between me and you, our little secret
それは私とあなたの間のこと、私たちの小さな秘密

But I wanna tell 'em
でもみんなに言いたいんだ

I wanna tell the world that you're mine girl
あなたは私のものだってことを世界に言いたいんだ

They don’t know about the things we do
みんなは私たちがしていることを分かってない

They don’t know about the I love you’s
みんなは「愛してる」ってことを分かってない

(I love you)
(愛してる)

But I bet you if they only knew
でもみんなが知っていた方が良いと思わない?

(If they only knew)
(みんなが知っていたらな)

They would just be jealous of us
みんなはただ私たちに嫉妬してるだけなんだ

(They would just be jealous of us)
(みんなはただ私たちに嫉妬してるだけなんだ)

They don’t know about the up all nights
みんなはずっと起きていたあの夜の日々のことを分かってない

They don’t know I've waited all my life
私はずっと待ち続けてたことみんなは分かってない

Just to find a love that feels this right
こんなにぴったり感じる愛を待ち続けてたんだ

(It feels so right)
(こんなに丁度よく感じてる)

Baby they don’t know about, they don’t know about us
ねえ、みんなは分かってないんだよ、私たちのことを分かってない

(They don't know about us, they don't know about us)
(みんなは分かってないんだよ、私たちのことを分かってない)

They don’t know about the things we do
みんなは私たちがしていることを分かってない

They don’t know about the I love you’s
みんなは「愛してる」ってことを分かってない

(They don't know about us)
(みんなは私たちのことを分かってない)

But I bet you if they only knew
でもみんなが知っていた方が良いと思わない?

They would just be jealous of us
みんなはただ私たちに嫉妬してるだけなんだ

They don’t know about the up all nights (Up all night)
みんなはずっと起きていたあの夜の日々のことを分かってない(夜更かししたあの日々を)

They don’t know I've waited all my life (All my life)
私はずっと待ち続けてたことみんなは分かってない(今までの人生の間ずっと)

Just to find a love that feels this right
こんなにぴったり感じる愛を待ち続けてたんだ

Baby they don’t know about, they don’t know about us
ねえ、みんなは私たちのことを分かってない、みんなは分かってないんだよ

They don’t know about us
みんなは私たちのことを分かってない

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?