見出し画像

#47 自動 〜 Automatic 〜

今日は金曜日だけど、祝日。
朝起きてから、しばらくの間、今日が土曜日だと思い込んでいました。
It is Friday, but a holiday.
And, after waking up, I believed it was Saturday for a while.

思い込み 〜 Bias 〜

今日が金曜日と認識してからは、1日得をした気分でなんともハッピーに感じています。
After I realized it is Friday, I felt happy because I got to spend another day off.

それと同時に、この「思い込み」、
脳がそのような結論に行きついたのだと思うと、
いかに無意識に過ごしているのか
いかに脳が心とは別に働いているのか
とっても興味深いと思いました。
At the same time, I was amazed by my brain because I understood it showed me how I create bias.
I might spend more time unconsciously than I thought.
My brain works differently from my mind.
That is really interesting facts for me.

はて、私の持っている感覚や知識、考え、これらももしかしたら、
今までの経験から、ただただ私の脳が自動計算した結果なのかも

So, my sense, knowledge, and thoughts might be just results that my brain automatically calculated based on my experiences.

勘違い 〜 Wrong Guesses 〜

それらの「結果」は、果たして正解なのだろうか。
Are the results correct?

全てがあっているとは、限らないよね。
I do not think all of them are right.

そして、それらがいつも正しいとも限らないよね。
Plus, I do not think they are always true.

きっとこれが、変化を楽しむきっかけになるのかも。
This can be one of the tips to enjoy the change and the flow of things.

この視点に立てたとき、なんだか私は色々とスッキリして、「こうあるべき」みたいな型のようなものが今まで以上になくなっていく感じがありました。
When I got this point of view, I felt to be a clear-headed.
My limitation, like “this should be that,” went away.

降伏 〜 Surrender 〜

オラクルカードなどで、この「降伏」という言葉を目にすることがあります。
I often see the word, “surrender,” when I pick my oracle cards.

この意味が、今日の気づきで理解できるようになった気がします。
Today’s awareness of mine allows me to understand the meaning of it.

決まった角度以外から物事を見て、
あ、こんな風にも見えて、これもOKなのね」という感じが、私には必要なことがあって、
そうすることでもっと穏やかで楽しめるの。
For me, it is important to see things from various points of view.
Then I get to know “Oh, this can be see in this way, and it is totally fine.”
This allows me to be calm, to be open-minded, and to feel joy.

それから、自分にコントロールできないことを、
諦めるのではなく受け入れて楽しむ
ことが、幸せと感じることもあるの。
例えば、天気や渋滞のような避けられないものや、他の人の感じ方とか、過去ね。
Also, I feel happy when I accept and enjoy, not give up, things that I cannot control.
They include weather, traffic jam, other people’s reaction, or the past.

私の知らないところで働いてくれる人がいるから便利な生活ができたり、
知らないうちに私のことを考えてくれる人がいるから愛を感じたり、
喜びや愛、アロハはいつもちゃんとそばにあるのね。
People work hard, and we can have a convenient life.
My people and others think of me, and I feel love.
Joy, love, and aloha are always around me.

1日お得に過ごせる3連休(私だけ?笑)、楽しく過ごしましょう!
Enjoy your weekend!

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?