見出し画像

アフガニスタンが教えてくれる、チーム・バイデンの無能ぶり

トランプ推奨のワシントン・タイムスの記事の機械翻訳です。


アフガニスタンが教えてくれる、チーム・バイデンの無能ぶり
マイケル・マッケンナ著 - - 2021年8月22日(日)

分析・意見
昨年の大統領選挙でジョー・バイデンは、自分の政権は秩序、規律、経験、そして何よりも有能さを特徴とすると米国民に約束した。

しかし、それは見事に、そして明らかに間違っていることがわかりました。

撤退という大惨事を目の当たりにして、それは先行したサイゴンでの崩壊とは異なり、今後数週間で良くなるどころか悪くなる可能性が高い。

しかし、彼のスケジュール、彼の明らかな怠惰、そして彼の政権については、ある程度正確に言うことができます。 少なくともこの6カ月間、大統領の1日のスケジュールは、「Presidential Daily Briefing」(通常、大統領は1日の始まりに行うのではなく、午前中に行う)の後、1つの内部会議、あるいは少人数の関係者との電話やビデオチャットを行うというものだったようだ。

例えば先週の金曜日、バイデン氏は日課のブリーフィングを行った後、シチュエーションルームでミーティングを行い、その後イーストルームで簡単なスピーチ(質問は予定されていない)を行いました。 その後、デラウェア州に向けて出発しました。 アフガニスタンで足止めされている1万人のアメリカ人の中で、この週末にデラウェア州へ飛ぶことができる人がいるかどうかは定かではありません。

大統領のスケジュールで2つの会議が行われることはめったになく、デラウェア州以外の場所への出張も数えるほどしかありませんでした。 その日のニュースを作る部分の閉鎖(「蓋」)のアナウンスは、早ければ午前11時に呼ばれている。 カブールが陥落した時も、その後も、大統領はキャンプデービッドに一人でいたようです。

さらに不愉快なことに、8月12日の朝、第82空挺師団の部隊が警戒態勢に入っていた。 しかし、5日経っても西棟には誰もいなかった。 若い兵士たちが厳しい状況下でアメリカと同盟国を救うために最善を尽くしているのに、このように上級スタッフが不在であることは、不可解であり、許しがたいことです。

バイデン氏が直接カメラでインタビューに答えた回数は、これまで10回にも満たない。

このようなリーダーシップ、あるいはその欠如、そしてそのテンポは、選挙期間中にさかのぼり、現職大統領としては極めて異例のことです。

これは、バイデン氏自身の大統領職への関わり方に疑問を投げかけるだけでなく、彼の政権の方向性を示すものでもある。 アフガニスタンと南部国境の責任者であるハリス副大統領も、この2週間、両分野の危機が同時進行しているにもかかわらず、ほとんどの期間を欠席している。 また、ロン・クライン首席補佐官がいたとしても、その足取りは非常に軽いものでした。 いつもしゃべっているように見えるジェン・プサキ報道官も姿を消しています。

これでよかったのかもしれません。 先週、政権幹部の発言が許されたとき、ジェイク・サリバン国家安全保障顧問、ロイド・オースティン国防長官、ミレイ将軍の3人は、「米国には、カブールで電線の反対側に閉じ込められたアメリカ人を救出する能力は実際にはない」と述べた。 イギリスやフランスの軍隊は自国民のためにそのようなことをしているというのにです。

アメリカ人を救出できないのであれば、なぜ国防総省や国家安全保障会議が存在するのでしょうか?

チーム・バイデンは、プロパガンダにもかかわらず、根本的に無能であるか、ある種の生来のエネルギーに欠けているということを、議会のメンバーはもう理解しているはずだ。 良心の呵責に耐えかねて、このチームにさらに数兆ドルを与えることはできないだろう。彼らのこれまでの記録には、賢明に、慎重に、有能に使うことを示唆するものは何もない。

アフガニスタンからの撤退を大失敗させた、そして今もさせている人たちを、誰がどれだけ信用できるだろうか。

1年前、当時のバイデン候補は、自分の精神力を問われてこう答えた。 "Watch me."  私たちはそうしてきた。 カブールで、南の国境で、そして西棟での結果は、自信を与えてくれない。

- ワシントン・タイムズ紙のコラムニストであるマイケル・マッケンナは、MWR Strategies社の社長です。直近では、トランプ大統領の副補佐官、ホワイトハウスの立法事務局の副局長を務めた。

原文:
What Afghanistan tells us about Team Biden’s incompetence
By Michael McKenna - - Sunday, August 22, 2021

ANALYSIS/OPINION:
Last year, during the presidential campaign, Joe Biden promised the American people his administration would be characterized by order, discipline, experience, and, above all, competence.

That has turned out to be spectacularly and obviously wrong.

As we watch the spiraling disaster that is the withdrawal – which, unlike its antecedent collapse in Saigon, is likely to get worse, not better in the coming weeks — fundamental questions arise about the competence of the Biden administration and what the answers might mean for the remainder of its agenda.

We can, however, say with some precision a few things about his schedule, his apparent lassitude, and that of his administration.  For at least the last six months, the president’s daily schedule seems to have consisted of the Presidential Daily Briefing (usually in mid-morning rather than at the start of the day as is typical for presidents) followed by one internal meeting or perhaps a phone call or video chat with a small group of whoever.

Last Friday, for instance, Mr. Biden had his daily briefing, then a meeting in the Situation Room, then brief remarks (no questions scheduled) in the East Room.  Then a flight out to Delaware.  It is not clear whether any of the 10,000 Americans stranded in Afghanistan will be able to fly to Delaware this weekend.

There are seldom two meetings on the presidential schedule, and there have only been a handful of trips to places other than Delaware.  Announcements of the closure of the news-making portion of the day (“lids”) have been called as early as 11 am.  During and after the fall of Kabul, the president was at Camp David, apparently by himself.

More disconcertingly, elements of the 82nd Airborne Division were placed on alert the morning of August 12th.  Yet five days later, the West Wing remained largely empty.  This egregious absence of senior staff, while our young soldiers try their best to extract Americans and allies under tough circumstances, is inexplicable and inexcusable.

Mr. Biden has given fewer than 10 in-person on-camera interviews so far, compared to the dozens both of his immediate predecessors had given at this point in their presidencies.

This leadership, or lack thereof, and its tempo dates back to the campaign and is exceedingly unusual for a sitting president.

Apart from calling into question Mr. Biden’s own personal involvement in the presidency, it has set the tone for his administration.  Vice President Harris, the chieftain of both Afghanistan and the southern border, has also been absent for most of the last two weeks, despite the concurrent crises in both of her domains.  If the chief of staff Ron Klain has been around, his footprints have been very light.  Press Secretary Jen Psaki, who always seems to be talking, has been scarce as well.

Maybe that is for the best.  Last week, when administration officials were allowed to speak, National Security Advisor Jake Sullivan, Secretary of Defense Lloyd Austin, and General Milley all said that the United States didn’t really have the capacity to get Americans trapped on the wrong side of the wire in Kabul.  This is even though the English and French military are doing just that for their own people.

If we cannot retrieve Americans from harm’s way, why do we even have a Department of Defense or a National Security Council?

Members of Congress must by now understand that Team Biden, despite the propaganda, is either fundamentally incompetent or lacking in a certain native energy.  It is difficult to see how anyone could, in good conscience, give this crew another few trillion dollars to spend. There is nothing in their record so far that suggests they will spend it wisely, carefully, or competently.

How much can anyone really trust the people who made and are making a hash from the withdrawal from Afghanistan?

A year ago, when asked his mental capacity, then-candidate Biden responded:  “Watch me.”  We have.  The results in Kabul, on the southern border, and in the West Wing have not inspired confidence.

• Michael McKenna, a columnist for The Washington Times, is the president of MWR Strategies. He was most recently a deputy assistant to President Trump and deputy director of the Office of Legislative Affairs at the White House.

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?