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ディープ・ステートが健康被害、経済・環境破壊、気候変動の元凶 その29

サプライチェーンの混乱により、品不足と価格の高騰が発生
2021年10月20日(水) by: Mary Villareal 

(Natural News) カナダやメキシコをはじめとする世界各地の商品を探すのは、より問題が多く、より高価になることが予想されます。貿易やサプライチェーンについて何を知っていようと、何を理解していようと、重要なことは、製品がより高価になるということです。

すでにトラックドライバーが大幅に不足しており、ロサンゼルス港やロングビーチ港では、1台のトラックに対して13個以上の荷物を積んでいます。国の物資のほとんどはトラックで輸送されており、ドライバーはすでに需要があり、2019年には給与が標準より25%高くなると言われています。(関連記事 専門家が解説する、労働力不足と現在のサプライチェーン問題の関連性)

蓄えられたパンデミックによる需要が、すでに不足の原因となっています。需要の変動に不測の事態が重なると、世界のサプライチェーンに致命的な打撃を与えます。テキサス州の凍結と日本の地震は、ヨーロッパに納品されるプラスチックや半導体に影響を与えました。

テキサス州では凍結による大規模な停電が発生し、石油化学工場が停止したため、プラスチックが不足し、その後の価格上昇につながりました。コンテナ船の座礁により、世界で最も交通量の多い水路のひとつであるスエズ運河が閉鎖されました。この6日間の閉鎖により、350隻の船が立ち往生し、世界中のサプライチェーンに影響を与えました。

バイデン大統領、サプライチェーンプロセス改善のために民間企業を活用

ジョー・バイデン大統領は、経済を圧迫し、ホリデーシーズンを脅かしているサプライチェーンの問題に取り組み、企業や組合のリーダーに、出荷の滞りを解消するための努力を求めています。

バイデン大統領は、ロサンゼルス港とロングビーチ港を24時間365日開放し、引き渡しのプロセスを改善することを打ち出しました。彼は、ウォルマート、フェデックス、UPSなどの大規模な商品輸送業者を起用し、24時間体制で作業を行い、国内での出荷・配送を迅速化します。その他、サムスン、ホームデポ、ターゲットなどの企業も、オフピークの時間帯に仕事を増やしています。

このような措置をとることで、政権はサプライチェーンに対して、「ステップアップして動かなければならない」と言っているのです。

ホワイトハウスの関係者は現在、米国の港湾、高速道路、鉄道を妨げている世界的な供給のボトルネックを解消するために奔走しています。バイデン政権は、アメリカ人がホリデーシーズンにさらに高い価格と空の棚に直面するかもしれないと警告しています。

この供給危機の背景には、労働者不足や輸送拠点の停滞を引き起こす武漢コロナウイルス(COVID-19)のパンデミックがあります。ホワイトハウスは、食肉から半導体まで、あらゆるものの供給ボトルネック問題に取り組もうとしています。

沖合の貨物船に積まれた数千個の輸送用コンテナがロサンゼルス港とロングビーチ港で荷降ろしを待っている状態で、メーカーもニューヨーク港やジョージア州サバンナ港で同様の滞留に直面しています。倉庫作業員やトラック運転手の不足が問題を悪化させている。

遅延は何ヶ月も続いており、小売業者は、ホリデーシーズンの買い物ラッシュの前に、独自の貨物船をチャーターして混雑を回避するなど、ボトルネックへの対応に追われています。

政権のトップは、市場が問題や課題を解決していく中で、消費者は年内いっぱいは価格の上昇や商品の不足が続く可能性があると述べています。

労働力不足やサプライチェーンの混乱が昨年の世界経済に与えた影響については、Collapse.newsをご覧ください。

ソースは以下の通りです。

SGTReport.com

USA.Inquirer.net

NBCNews.com

原文:
Supply chain disruptions lead to shortages and soaring prices
Wednesday, October 20, 2021 by: Mary Villareal 

(Natural News) Finding items from Canada and Mexico and other parts of the globe is set to become more problematic and more expensive. No matter what people know or understand about trade and the supply chain, the key takeaway is that products will cost more.

There is already a massive shortage of truck drivers, who are getting more than 13 loads for every truck at the ports of Los Angeles and Long Beach. Most of the nation’s goods are transported by truck, and drivers are already in demand, with salaries 25 percent more than the standard in 2019. (Related: Experts explain the link between labor shortages and current supply chain issues.)

Pent-up, pandemic-driven demand is already causing shortages. Fluctuations in demand combined with unforeseen events strike a crippling blow in the worldwide supply chain. A freeze in Texas and an earthquake in Japan have affected the plastics and semiconductors delivered in Europe.

The freeze has caused widespread blackouts in Texas and petrochemical plants have shut down, causing a shortage of plastics that led to subsequent price increases. The grounding of a container ship shut down the Suez Canal, one of the busiest waterways in the world. The six-day blockage stranded 350 ships and stressed the worldwide supply chain.

Biden taps private sectors to improve supply chain process

President Joe Biden is addressing the supply chain problem that is weighing on the economy and threatening the holiday season by asking businesses and union leaders to do more to ease the shipping backlogs.

Biden has set out to keep the Port of Los Angeles and the Port of Long Beach open 24/7 to improve the handover process. He taps large carriers of goods like Walmart, FedEx and UPS to work round-the-clock to speed up the shipment and delivery across the country. Other companies such as Samsung, Home Depot and Target are also increasing their work during off-peak hours.

By taking these steps, the administration is saying to the supply chain that it needs to step up and move.

The White House officials are now scrambling to relieve global supply bottlenecks that are hindering U.S. ports, highways and railways. The Biden administration warns that Americans may face even higher prices and empty shelves over the holiday season.

The supply crisis is driven in part by the Wuhan coronavirus (COVID-19) pandemic, which causes worker shortages and transport hub slowdowns. The White House has been trying to tackle supply bottleneck problems for everything, from meat to semiconductors.

With thousands of shipping containers on cargo ships offshore waiting to be offloaded at the Ports of Los Angeles and Long Beach, manufacturers are also facing similar backlogs at ports in New York and Savannah, Georgia. The shortages in warehouse workers and truck drivers have exacerbated the problem.

The delays have persisted for months and have left retailers scrambling to address the bottlenecks, including chartering their own private cargo vessels to get around the congestion before the holiday shopping rush.

Top administration officials have said that consumers could continue seeing higher prices and product shortages through the rest of the year as the market works through its issues and problems.

Read more about how labor shortages and disruption of supply chains have affected the global economy in the past year at Collapse.news.

Sources include:

SGTReport.com

USA.Inquirer.net

NBCNews.com

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