見出し画像

【和訳】A&W – Lana Del Rey

From Did you know that there’s a tunnel under Ocean Blvd?
「オーシャン・ブールバードの下にトンネルがあるって知ってた?」

I haven't done a cartwheel since I was nine
側転なんて9歳の頃からしてないわ
I haven't seen my mother in a long, long time
母にももう長いこと会ってない
I mean, look at me
だって見てよ 私の姿
Look at the length of my hair, and my face, the shape of my body
この髪の長さ、顔、体型
Do you really think I give a damn
本当に気にしてるとでも思った?
What I do after years of just hearing them talking?
何年も彼らの話を聞いているのよ

I say I live in Rosemead, really, I'm at the Ramada
ローズミード在住だと言ってるけど、本当はラマダホテルに住んでる
It doesn't really matter, doesn't really, really matter
そんなの全くどうでもいい

Call him up, "Come into my bedroom"
「私の部屋に来て」と彼に電話したら
Ended up, we fuck on the hotel floor
ホテルの床の上でセックスしてたわ
It's not about havin' someone to love me anymore
もはや愛してくれる人がいるかどうかではないの
This is the experience of bein' an American whore
これがアメリカのアバズレになるってことよ

Called up one drunk, called up another
一杯飲んだら電話して、もう一杯飲んでまた電話
Forensic Files wasn't on
「Forensic Files」がやってなかったから
Watching Teenage Diary of a Girl
「ミニー・ゲッツの秘密」を観ながら
Wondering what went wrong
どこで間違えたのか考えた
I'm a princess, I'm divisive
私はプリンセス そして争いの元
Ask me why, why, why I'm like this
なぜこんな人間なのか聞かれるけど
Maybe I'm just kinda like this
きっとこれが私なのよ
I don't know, maybe I'm just like this
わからないわ、これが私だから

I say I live in Rosemead, really, I'm at the Ramada
ローズミード在住だと言ってるけど、本当はラマダホテルに住んでる
It doesn't really matter, doesn't really, really matter
そんなの全くどうでもいい
Call him up, he comes over again
彼に電話したら、また来たわ
Yeah, I know I'm over my head but, oh
わかってる 手がつけられない女だって
It's not about havin' someone to love me anymore
もはや愛してくれる人がいるかどうかではないの
No, this is the experience of bein' an American whore
これがアメリカのアバズレになるってことよ

I mean look at my hair
だって見てよ、私の髪
Look at the length of it and the shape of my body
この髪の長さ、顔、体型
If I told you that I was raped
私がレイプされたと言えば
Do you really think that anybody would think
I didn't ask for it? I didn't ask for it
皆、私が誘ったと思うでしょ?
実際は違うのに
I won't testify, I already fucked up my story
証言はしないわ すでに私はやらかしてるもの
On top of this, so many other things you can't believe
これ以上に信じられないようなことをたくさんね
Did you know a singer can still be
歌手だとしても
Looking like a sidepiece at thirty-three?
33歳で2番目の女のように見えるものなのよ
God’s a charlatan, don’t look back babe
神はペテン師よ 振り返ってはダメ
Puts the shower on while he calls me
シャワーを浴びながら彼と電話をする
Slips out the back door to talk to me
彼は私と話そうと裏口から抜け出してくるの
I'm invisible, look how you hold me
私は透明人間
あなたはそうやって私を抱きしめる
I'm invisible, I'm invisible
私は透明人間
I'm a ghost now, look how you hold me now
私は幽霊になるの
あなたはそうやって私を抱きしめる

It's not about havin' someone to love me anymore
もはや愛してくれる人がいるかどうかではないの
No, this is the experience of bein' an American whore
これがアメリカのアバズレになるってことよ
It's not about havin' someone to love me anymore
もはや愛してくれる人がいるかどうかではないの
No, this is the experience of bein' an American whore
これがアメリカのアバズレになるってことよ

This is the experience of bein' an American whore
これがアメリカのアバズレになるってことよ
This is the experience of bein' an American whore
This is the experience of bein' an American whore
Woo

Jimmy, Jimmy, cocoa puff, Jimmy, Jimmy, ride
ジミー、コカイン、さあ行きましょう
Jimmy, Jimmy, cocoa puff, Jimmy, get me high
ジミー、コカイン、私をハイにして
Love me if you love or not, you can be my light
愛してても愛してなくても私を愛して
私の光になって
Jimmy only love me when he wanna get high
ジミーはハイになりたい時だけ愛してくれる
Jimmy only love me when he wanna get high
ジミーはハイになりたい時だけ愛してくれる
Jimmy only love me when he wanna get high
ジミーはハイになりたい時だけ愛してくれる
Jimmy only love me when he wanna get high
ジミーはハイになりたい時だけ愛してくれる
Your mom called, I told her, you're fuckin' up big time
あなたのお母さんが電話してきたから伝えたの
あなたがとんでもないことをしてるって
Your mom called, I told her, you're fuckin' up big time
あなたのお母さんが電話してきたから伝えたの
あなたはとんでもないことをしてるって

Jimmy, Jimmy, cocoa puff, Jimmy, Jimmy, ride
ジミー、コカイン、さあやりましょう
Jimmy, Jimmy, cocoa puff, Jimmy, get me high
ジミー、コカイン、私をハイにして
Love me if you live and love, you can be my light
愛してても愛してなくても私を愛して
私の光になって
Jimmy only love me when he wanna get high
ジミーはハイになりたい時だけ愛してくれる
Jimmy only love me when he wanna get high
ジミーはハイになりたい時だけ愛してくれる
Jimmy only love me when he wanna get high
ジミーはハイになりたい時だけ愛してくれる
Jimmy only love me when he wanna get high
ジミーはハイになりたい時だけ愛してくれる
Your mom called, I told her, you're fuckin' up big time
あなたのお母さんが電話してきたから伝えたの
あなたはとんでもないことをしてるって

Jimmy, you should switch it up, baby, light it up
ジミー、もう変えたほうがいいわ 火をつけて
Jimmy, if you leave the house, find me in the club
ジミー、家を出たらクラブにいる私を見つけて
Jimmy, if you switch it up, you should light it up
ジミー、変えたのなら火をつけて
Jimmy, if you leave the house, find me in the club
ジミー、家を出たならクラブで私を見つけて
Your mom called, I told her, you're fuckin' up big time
あなたのお母さんが電話してきたから伝えたの
あなたはとんでもないことをしてるって
But I don't care, baby, I already lost my mind
でも気にしてないわ
私はすでにイカれてるから
Jimmy, if I light it up, find me in the club
ジミー、火をつけたらクラブにいる私を見つけて
Your mom called, I told her, you're fucking up big time
あなたのお母さんが電話してきたから伝えたの
あなたはとんでもないことをしてるって

Jimmy, Jimmy, cocoa puff, Jimmy, Jimmy, ride
ジミー、コカイン、さあやりましょう
Jimmy, Jimmy, cocoa puff, Jimmy, get me high
ジミー、コカイン、私をハイにして
Love me if you love or not, you can be my light
愛してても愛してなくても私を愛して
私の光になって
Jimmy only love me when he wanna get high
ジミーはハイになりたい時だけ愛してくれる
Jimmy only love me when he wanna get high
ジミーはハイになりたい時だけ愛してくれる
Jimmy only love me when he wanna get high
ジミーはハイになりたい時だけ愛してくれる
Jimmy only love me when he wanna get high
ジミーはハイになりたい時だけ愛してくれる
Your mom called, I told her, you're fuckin' up big time
あなたのお母さんが電話してきたから伝えたの
あなたはとんでもないことをしてるって

Written by Lana Del Rey, Jack Antonoff, Sam Dew

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?