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2019年6月&7月のアスク・ミー・エニシング回答ピックアップ18選 #Ingress

6月6日に開設されたIngress Community Forums(フォーラム)で、6月12日に行われたNianticのIngressグローバルコミュニティマネージャーのアンドリュー・クルーグさんによる質問コーナー「アスク・ミー・エニシング」(AMA)の回答が公開された。ここではその内の18個を選んで日本語訳をした。全ての質問と回答は以下に載っている(英語)。

以下、質問と回答の出典は上のリンクから。

世界全体の両陣営のIngressエージェントの人数比

Q: Tribalgeek - What's the general percentage difference between ENL and RES players?
A: It is roughly split pretty even. This includes our own staff as well. 

質問1「エンライテンドとレジスタンスの全体的な人数比の差はどれくらいですか?」

回答1「ほぼ均等だ。これは私達Nianticの社員も含んでいるよ。」

アノマリーイベントの開催順

Q: RuinDig - Myriad and Umbra are start from APAC region then finalle are America. Is there any plan or can be Anomaly event (like as Myriad and Umbra, not like as Abaddon Prime) start from America then end at APAC regions?
A: We’ve actually talked about this very recently. I am supportive of it and think it is a great idea to rotate things or even have the regions have events on different weekends. I don’t think things will change for July or October. But perhaps in 2020. 

質問2「ミリアドとアンブラはアジア太平洋地域から始まり、アメリカでフィナーレを迎えます。そこで、ミリアドやアンブラのようなアノマリーイベントをアメリカから始めて、アジア太平洋地域でフィナーレを迎える事はできますか?あるいはそのような計画はありますか?」

回答2「最近この事について話し合ったばかりだ。私はこれを支持しており、イベントの順序を変えたり、地域ごとで別々の週末にイベントを開催したりする事は素晴らしいアイデアだと思う。7月や10月の状況は変わらないと思う。しかし、おそらく2020年にはその可能性はあるだろう。」

Ingressエージェントがリカージョンしてから1331日経つと

Q: NineBerry - What will happen to me 1331 days after I have recursed?
A: We will find out in time.

質問3「私がリカージョンしてから1331日後には私の身に何が起こりますか?」

回答3「それはいずれ分かるだろう。」

【以下、関連資料】

ミリアドアノマリーでのIngressストーリーキャラクターの現地参加

Q: DragonBallZeke - Will the Myriad anomaly sites have characters on-site?
A: No. We do not currently have any intel suggesting any persons of interest will be present at any event.

質問4「ミリアドのアノマリーイベントにはキャラクターが現地に来ますか?」

回答4「来ないよ。今のところ、どのイベントにもキャラクターが現地に来る事を伝える情報はないよ。」

【過去のイベントにおけるキャラクターの現地参加】

ミリアドとアンブラのアノマリーイベントでのアフターパーティー

Q: Squamp - I heard the after party in Amsterdam was just great for everyone. Will we see this for the upcoming Myriad and Umbra anomalies, too?
A: Myriad and Umbra do not have primary locations so there will not be an official Niantic after party at any of those locations.

質問5「アムステルダムでのアフターパーティーは最高のものだったと聞いています。ミリアドとアンブラのアノマリーイベントでもアフターパーティーを開催しますか?」

回答5「ミリアドとアンブラのアノマリーイベントはプライマリーサイトの指定はないよ。なので、Nianticの公式アフターパーティーはいずれの会場でも開催しない事になっている。」

【アフターパーティー:クロージングセレモニーの事】

新イベント「フィールドテスト」

Q: quirischa - When can we expect Field Tests - a new series of experimental events? What will it be?
A: Our Events Team informs me that the first Field Test event will most likely be in September, with more information (including city application instructions) in July.

質問6「フィールドテストについて私達に伝えられるのはいつになりますか?また、どんなイベントになりますか?」

回答6「Nianticのイベント担当チームからはフィールドテストは9月に開催する予定で、開催都市の情報などの詳細は7月に公開すると伝えられたよ。」

【以下の画像にある「NIA FIELD TESTS」がそれにあたる】

次のオペレーション・コーラン

Q: King0fHearts - Will there be another Prime Ko Lan challenge seeing how it's a tear bage?
A: I’ve confirmed with our team that while Operation Ko Lan has concluded, there may be other Prime Challenges in the future. Not before 2020, however.

質問7「次のオペレーション・コーランのようなイベントは今後ありますか?」

回答7「オペレーション・コーランが完了した事と、2020年より前ではないけど、将来的にプライムチャレンジを開催する可能性があるというのをNianticの担当チームと確認したよ。」

アニメ完結後のイベント予定

Q: Oxilium - After the Dark XM event and the end of the season 1 of the Ingress Anime, what kind of events Niantic will bring to us? Could you give us a little spoil about them?
A: Certainly! The goal is to have some sort of regular (monthly) events that are tied to the overall Nemesis sequence. We plan to announce the first of these very… soon.

質問8「Dark XMイベントとアニメ『イングレス』のシーズン1完結後、Nianticはどのようなイベントを開催する予定ですか?少し教えてもらえますか?」

回答8「もちろん!目標は、全体的なネメシス・シーケンスに関する定期的な(月ごとの)イベントを持つ事だ。私達はこれらの最初のものを発表する予定だ…そのうちね。」

アノマリーイベントのロゴ公開のタイミング

Q: ModularModular - What is Niantic's timeline on getting anomaly series logos designed, and why is it often pushed so close to the event dates?
A: The Events Team understands the desire to have these early and they try to get these finalized as soon as possible. Sometimes other projects take priority and there are also strategic reasons, but we know that these are important to Agents for many reasons. As I understand it from further conversations, the events after Myriad should be ready sooner as the team is working to get ahead of things.

質問9「Nianticのアノマリーシリーズロゴのデザインスケジュールはどのようになっていますか?どうしてイベント開催日の間近になって公開するんですか?」

回答9「イベント担当チームは、これらを早期に実現したいという要望を理解しており、できるだけ早く完成させようとしているよ。他のプロジェクトが優先される事もあるし、戦略的な理由もあるけど、エージェントにとっては重要な理由は色々ある。その後の話からも分かるように、ミリアドアノマリー以降のイベントは、チームが真っ先に取り組もうとしているので、もっと早く準備できるはずだ。」

フォーラムでAMAをやってみた感想

Q: M207A - Yay for AMA’s! Do you think the new forum will make them easier on you?
A: I need to get used to doing them on here. Unlike on G+ there isn’t a really easy way to dump all the questions that I’ve found -- yet. So it’s taken me a bit longer than I would have liked to process them. But now I know and I’m sure the next time it’ll go faster. I do like the fact we will have one central place for them that will be easily searchable.

質問10「AMAが再開されて嬉しい限りです。新しいフォーラムはAMAをやりやすくしてくれそうですか?」

回答10「ここでAMAをやる事に慣れる必要があるね。Google+と違って、私が見つけた全ての質問を整理する簡単な方法はまだないよ。だから、私が思っていたよりも少し時間がかかってしまったよ。だけど、次はより早くできると思う。私は、それらが簡単に検索できる中心的な方法を確立するというのを好んでいるよ。」

Redditに投稿されるバックストーリー

Q: AstralDreamer1 - Will all Investigations materials and postings be moved from Reddit to here now?
A: As I understand it, that is the goal.

質問11「バックストーリーの資料や投稿がRedditからこのフォーラムに移される予定はありますか?」

回答11「私が知る限りでは、それが目標だよ。」

オペレーション・ポータルリコンでの違反報告

Q: LemoMcLemonFace - Suggestion, can we have a report button, with defined selectable reasons and a comment box, to aid in reporting blatant abuse, such as screenshots of streetview being submitted etc?
A: NIA OPS says, “Currently, you can report these by one-staring the candidate and choosing Abuse.”

質問12「提案です。ストリートビューのスクリーンショットなどの露骨な乱用を報告する際の助けとなるように、理由が書かれた選択式の報告ボタンとコメントボックスを設置する事ができますか?」

回答12「NIA OPSによると『今は星1つの評価をして"誹謗"を選ぶように。』との事だ。」

ポータル情報の編集

Q: XQlusioN - What are Niantics (or your) thoughts on limiting Edits to higher level agents only?
A: In theory and in a perfect world, I think this is a bad idea. I don’t have to be level 16 to see that a Portal is in the wrong location. With that being said, there is a noticeable trend when it comes to Portal edit submissions. So this is currently under review. I cannot provide more details than that at this time.

質問13「ポータル情報の編集を高レベルのエージェントのみに制限する事について、Niantic(またはアンドリューさん自身)はどのように考えていますか?」

回答13「理論的にも完璧な世界でも、これは悪い考えだと思う。ポータルが間違った場所にあるかどうかを確認するのに、レベル16である必要はない。とはいえ、ポータル情報の編集に関しては注目すべき傾向がある。なので今は検討中だ。それ以上の詳細は現時点では提供できないよ。」

アンドリューさん自身のソジャーナー

Q: Patka07 - Good to hear from you again, how is your sojourner?
A: Sadly, I lost it on day 105 due to some personal reasons. It was a good run. Longer than I anticipated and I appreciated all the support.

質問14「またAMAが再開されて嬉しいです。あなたのソジャーナーはどうですか?」

回答14「悲しい事に、個人的な事情で105日で切れてしまったよ。よくやったと思っているよ。予想より長く続いたし、全ての支援に感謝しているよ。」

【ソジャーナーとは】

【以下、参考資料】
アンドリューさん自身が開設したTelegramのグループチャットでは5月6日に60日を達成したのがソジャーナーに関する最後のメッセージだった。

書籍『ナイアンティック・プロジェクト・ファイル』第5巻の予定

Q: akrykm - I am a newbie investigator of ingress. Could you please tell me whether there will be a niantic file volume V?
A: At this time, there are no plans for a volume five. 

質問15「私はIngressの新米インベスティゲーターです。『ナイアンティック・プロジェクト・ファイル』の第5巻が出る予定はありますか?」

回答15「現時点では、第5巻が出る予定はないよ。」

アムステルダムでのアノマリーイベントを通じた経験

Q: iooryz - Hi Andrew, thanks for the time you're investing in the ama, and thanks a lot for your time in Amsterdam! How are you? I'm under the impression that it was your first Dutch or even European anomaly. I really enjoyed the xf afterparty and basecamp,but I'm curious how you experienced this anomaly?
A: I am great. Thank you for asking. I too enjoyed the after party very much. That was the second time I visited the Netherlands. I was there for the Deventer Mission Day and spent some time in Amsterdam before and after. It feels odd to admit, but yes, that was my first European Anomaly experience. Overall, I think the event was an amazing success. I did not get a chance to play in the Amsterdam Anomaly due to logistics. But I was impressed with the factions, their organization, and how they communicated everything to the players. I loved the fact that there was so much cross-faction love and people stayed very late, mingled and talked into the early hours of the morning. I will not forget that experience any time soon.

質問16「アンドリュー、AMAを開催してくれてありがとう。そしてアムステルダムでは時間をとってくれてありがとう!お元気ですか。私は、アムステルダムがあなたにとって最初のオランダでの、あるいはヨーロッパでのアノマリーイベントだったという印象を持っています。クロスファクションのアフターパーティーとベースキャンプは本当に楽しかったのですが、あなたはこのアノマリーイベントをどのように過ごしたのでしょうか?」

回答16「調子は最高だよ。質問してくれてありがとう。私もアフターパーティーをとても楽しんだよ。私がオランダを訪れたのはそれで2回目だったよ。私はデーフェンターのミッションデイのためにそこにいて、その前後にアムステルダムでしばらく過ごしたんだ。認めるのは変な気がするけど、そうだね、それが私の初めてのヨーロッパのアノマリーイベントだったよ。全体的に見て、このイベントは素晴らしく成功していたと思うよ。計画の都合でアムステルダムのアノマリーでプレイする機会がなかったんだよ。しかし、私は陣営とその組織、そしてエージェント達のあらゆるコミュニケーションの方法に感銘を受けたね。私は、あまりにも多くの陣営を超えた愛があり、人々がとても遅くまで残り、交流し合い、朝の早い時間に話をしていたのがとても良かった。私はそう簡単にはその経験を忘れないだろう。」

Nianticの開発者やコミュニケーターとのコミュニケーション

Q: Ratoo - while I always find most if not all NIA developers and community communicators friendly and helpful, sometimes things didn't go so well. Do you feel it has something to you're understaffed, and does it limit your potential to fully deploy ideas and features?
A: Ingress players are not shy about sharing their opinions. I don’t think you need to directly communicate with a Niantic employee to ensure your position is heard. Even if we don’t comment on everything, we read the majority of the posts on the forums, Reddit, and social media.
Our Community Managers are also human beings. They are going to have good days and they are going to have bad days. Ingress players are also human beings and are very passionate about Ingress. As a result, most of the feedback our Community Managers receive on a daily basis comes from a well intentioned place. But the feedback is often more negative in tone then positive. All of the Community Managers are also players. So they understand the frustrations Agents experience -- they experience it too.
Communication is a tricky thing that can be further complicated by people using a common language that is not either person’s native language (usually English). So, it doesn’t surprise me that things don't always go well. To expect that it would is just not reasonable. I don’t think things not going well is a common experience. I also don’t think players or community managers generally express themselves with the intention to hurt or offend the other person.
Also, where things tend to break down is when people come to a conversation with predetermined expectations of an output or result. That also isn’t reasonable. Provide constructive feedback. But don’t expect that every time you do, that change will occur as a result or a specific set of outcomes will happen. We all want the same thing and that is to make Ingress better. Keeping that in mind is important to successful communication. I don’t think the level of staffing is an issue for what we are trying to accomplish as a community team. 

質問17「Nianticの開発者やIngressコミュニティと交流するNianticのコミュニケーターは、全員ではないにしてもほとんどがフレンドリーで親切だと思う一方で、上手くいかない事もありました。人員が不足していて、アイデアや機能を完璧に展開できる可能性が制限されていると感じていますか?」

回答17「Ingressのプレイヤーは自分の意見を共有する事をためらわないね。Nianticの社員と直接連絡を取って、あなたの立場を確実に伝える必要はないと思う。全てにコメントしていなくても、フォーラム、Reddit、ソーシャルメディアの記事の大半を読んでいるよ。
コミュニティマネージャーも人間だ。良い日もあれば悪い日もあるだろう。Ingressのプレイヤーも人間であり、Ingressに対する熱意はとても強い。その結果、私達のコミュニティマネージャーが毎日受け取るフィードバックのほとんどは、善意から来ている。しかし、フィードバックは肯定的なものよりも否定的な方が多い。コミュニティマネージャーも全員プレイヤーだ。エージェントが経験する不満を理解しているし、経験もしている。
コミュニケーションは複雑なものであり、どちらかの母国語ではない共通言語(一般的には英語)を使用すると更に複雑になる可能性がある。だから、物事がいつも上手くいくとは限らない事には驚かないよ。上手くいく事を期待するのは全く合理的ではないね。物事が上手くいかない事が一般的な経験だとは思わないよ。また、プレイヤー達やコミュニティの管理者が、相手を傷つけたり、傷つけたりする意図を持って自分を表現する事はあまりないと思う。
また、物事が上手くいかないのは、人があらかじめ決められた期待値や結果を持って会話に入った時だ。これも合理的ではないね。建設的なフィードバックを提供してくれ。しかし、フィードバックを送る度に、その結果として変更が発生したり、特定の結果の組み合わせが発生するとは考えないでほしい。私達は誰もが同じ事、すなわちIngressをより良くする事を望んでいる。コミュニケーションを成功させるには、この事を念頭に置くのが重要だ。スタッフのレベルは、コミュニティチームとして達成しようとしている事において問題にはなっていないと思う。」

【以下、参考資料】

ヴァンガードの状況

Q: Oxilium - What is the status of the Vanguards? Some of them are doing an excellent work helping the community but some others have still a long way to do. Should we expect a refresh of the Vanguards?
A: I’m happy to hear that Vanguards are helping the community. But that is not their role or the intent of the program. The purpose of the Vanguards are to be a player advocacy group for Niantic. I suppose by doing that, they are helping the community. But I suspect you mean they are helping in other ways.
Niantic does not view Vanguards as community leaders. Although, I know several of them fill that role within their factions. Vanguards have no special influence of power over NIA OPS. They cannot review tickets, get someone banned by their word alone, or have any additional understanding of how tickets are adjudicated and processed that has not been made public by NIA OPS.
As a sounding board for Niantic and player advocacy group, they have done a tremendous job. Their feedback on a number of issues has been critical for us to make better informed decisions. They don’t always agree with our decisions and they don’t always agree amongst themselves. Which is fine. That’s exactly the purpose they serve. To present their various opinions on any number of topics.
I struggle with wanting more transparency with the program but also respecting their privacy and not wanting to put them in a position where they have a target on their back or have to defend themselves to people who don’t agree with them -- or like them. You can please some of the people all of the time, you can please all of the people some of the time, but you can’t please all of the people all of the time. Ultimately, I’ve sided with being more conservative and less transparent. This strategy seems to enable a more free exchange of ideas and conversations while protecting their right to express themselves and their opinions how they feel comfortable with.
We will be expanding the Vanguard program in the next month and growing it from 24 Agents to 36 and potentially 48 the next year or two. The Vanguards also voted to have term limits so some of them will be rotating out at the end of the year in order to make way for new people. I look forward to what the future has in store for this program. So far, it’s been a great success.

質問18「ヴァンガードの状況はどうですか?彼らの中には、コミュニティを助けるために素晴らしい仕事をしている人もいますが、まだ長い道のりを歩んでいる人もいます。ヴァンガードの刷新を期待すべきでしょうか?」

回答18「ヴァンガードがコミュニティを助けてくれると聞いて嬉しい。しかし、それは彼らの役割やプログラムの意図ではない。ヴァンガードの目的は、Nianticのプレイヤーアドボカシー・グループになる事だ。そうする事で、地域コミュニティを助けているんだろうね。しかし、あなたは彼らが他の方法で助けているという意味だと思う。
Nianticは、ヴァンガードをコミュニティリーダーとはみなしていない。しかし、私は彼らの何人かが陣営の中でその役割を果たす事を知っているよ。ヴァンガードはNIA OPSに特別な影響力を持っているわけではなく、NIA OPSのようにイベントチケットを調べたり、自分の発言だけで誰かを禁止に処したり、チケットがどのように審査され、処理されるのかを知る事はできないよ。
Nianticとプレイヤーアドボカシー・グループの基盤として、ヴァンガードは素晴らしい仕事をしてきた。多くの問題に関する彼らのフィードバックは、私達がより良い情報に基づいた決定をするために重要だった。彼らは私達の決定に常に同意しているわけではなく、彼ら同士でも常に同意しているわけではない。それでいい。まさにそれが、様々な話題について意見を述べる事が、彼らの目的だ。
私はヴァンガードプログラムの透明性を高めたいと思う一方で、プライバシーを尊重し、ターゲットを仰向けにしたり、同意しない人や好き好む人に自分を守らなければならないような立場にはしたくないと思っている。常に一部の人を喜ばせる事もできるし、時には全ての人を喜ばせる事もできるが、常に全ての人を喜ばせる事はできない。結局、私はもっと保守的で透明性が低い方を支持した。この方針は、自分自身を表現する権利と、自分がどのように快適に感じているかについての意見を保護しながら、アイデアや会話のより自由な交換を可能にするだろう。
来月にはヴァンガードプログラムを拡大し、エージェントを24人から36人に、更には来年か再来年には48人まで増やす予定だ。ヴァンガードはまた、任期制限を設ける事も投票で決めたので、新しい人々のために、ヴァンガードの何人かは、年末に交代する事になる。このプログラムの未来が待ち遠しい。これまでのところ、大成功を収めているよ。」

【アドボカシーとは】

IT業界では自社製品やサービスを社外の開発者に啓蒙する職種として「アドボケイト」がある。アドボカシーはこれと同義語とみていいだろう。IngressのヴァンガードプログラムにおいてはNianticとプレイヤーを繋ぐ役割を担う人とみていいと思う。

【以下、2年前の募集に関する内容】

Edit:
Math is hard. Corrected the Vanguard expansion number. Originally it said 48. It was meant to be 36 now with the potential of growing to 48. More will coming in the next week or two about this.
出典:Posted on June 28th, 2019, by RedSoloCup at Ingress Community Forums: https://community.ingress.com/en/discussion/comment/14369/#Comment_14369

「修正:
数学は難しいな。ヴァンガードの増員数を修正したよ。当初は48人と説明したけど、正しくは36人に増やした後に将来的には48人に増やすという事だ。詳しい情報は来週か2週間後に伝えるよ。」

-end-

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WindowsノートPCを買い替えたい頃です。

"Adventures on foot"
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Ingress/Resistance PokemonGO/Instinct Amazon.co.jpアソシエイトメンバー Work at IBM Japan. Posts are my own. 卒業論文:https://bit.ly/ruindthesis

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