Sunset blvd. Lyrics & 日本語訳

オレンジ色の光が
私の窓の外から入り込む
小さくきらめく 通りの街灯

目を細めて手繰り寄せようとしてる
私の記憶のシルエット

なんでこんなことしてるのかな
私にはわからない
ここにいても良いよって
自分で言えたらいいのに

立ち上がり 
自分に問いかける
“どうしてこんなに
背負ってしまうんだろう?”
完璧なものなんてないから
何ひとつ
手放せせないと思ってしまうの

通りに出ていくと自分には
何も残されていないのに
街灯は
私が失くしてたものを照らす

両腕で強く抱きしめていた 
あなたの温もり

私の横を車が通り過ぎて
季節、月日、
駆り立たせたもの、人々、
全て通り過ぎ、
消えていってしまうでしょう?

私たちが過ごしてきた
記憶のように

ふたりは
うまくやれたかもしれないけど
あの時はもう遅すぎて
どうしようもなかった

時々思うの
あなたはあの夕陽を覚えてるのかな
私たちの信じ合えてた日々
私は覚えてる

立ち止まって自分に聞いてみる
“どうしてまだ、
こんなに沢山背負うの?”
完璧なものなんて今もないけれど
今の私は
もっとうまくやれるはずだから

通りから私の部屋の窓を見てる
まだ道に残ってる
あの淡い光とともに道を歩いていると
何が大切かわかり始めた

・・・

Rays of orange come from
Outside of my window
The candle lights
Gleaming on the street

My squinted eyes are
Trying to catch them as
The silhouette of my memories

But I don't see the reason why I do this
I don't know, I don't know
Wish I could be the reason why I stay here
I don’t know

Now I am standing here to ask myself
“Why do you have so many things in your arms?”
Coz I don’t think everything is perfect
So if I can hold them tight before I lose them all

I’m walking down the street
Nothing left in my hands
But the street light reminds me
The things I was holding
I used to know
What it feels like
To hold you so tight in my arms

Some cars passing by
While I am walking
I don’t notice them very much
Colors, numbers, drivers, passengers
They’re just all gonna fade
Like our old days, seasons go around
What we had back then, you know

Maybe we could have made it
It was all too late though
It came to an end
It was what it was

But sometimes I wonder
If you still remember the sunset
When we believed in the love
And I still do

Now I am standing here to ask myself
“Why do you have so many things in your arms?”
I still don’t think everything is perfect
But now I know how I held them so tight.

Now I'm looking at my window
Outside of my home
I'm walking down the street still shines
then I start to realize

・・・

Written by Ryo Konishi, Seiji Morita, Sarah Furukawa, Hironobu Denda

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?