見出し画像

毎週のメッセージ「今月のアブ(Av)月のための6つの鍵(シメオン族)」ゲヤス・ローレンス

親愛なるハッピーな聖徒の皆様!

 今週は 私たちが敵の計画に勝利をする一週間であり、勝利していくのちに、私たちは神の回復の力を見ることができます。多くの不確定要素や暗闇が存在していたとしても、私たちは神がご自身の光と臨在を解き放たれることを信じなければなりません。

今月はシメオン族の月であり、「シメオン」とは「聞くこと」を意味します。私たちが神の御前で正しく歩む時、神は私たちを見られ、私たちの祈りを聞かれます(詩34:15)。神は私たちに さらにさらに、良いものを与え、また祝福したいと願っておられるのです。

創世記49:5〜7から、私たちは神の祝福にさらに入って行くために今月、私たちが何をしなければならないかを見ることができます。

1.私たちの剣は暴力ではなく、みことばでなければなりません。

−イエスはご自分が「平和」ではなく、「剣」をもたらしに来られたと教えました(マタイ10:34〜37)。これは私たちが「神」あるいは「人々」、いずれかに仕えることを選ばなければならないということを意味しています。

−私たちの武具の一部は「御霊の剣」であり、それは「みことば」のことを指しています(エペソ6:17)。「剣」とは、「私たちの口から出る みことば」です。

−シメオンとレビは、彼らの暴力と制御できない怒りで知られていました。ヤコブは彼らをのろい、モーセからは祝福の言葉がありませんでした。

2.私たちは、怒りやフラストレーションのうちに歩んでいる集団と行動を共にしてはなりません。

−イエスは私たちが怒りのうちに歩むなら、私たちは人殺しであると言われました(マタイ5:21〜22)。

−イエスは、私たちが怒りの言葉を語るなら、私たちは さばきと地獄の炎に直面するようになると言われました。

−ヤコブ1:19〜20は、「愛する兄弟たち。あなたがたはそのことを知っているのです。しかし、だれでも、聞くには早く、語るにはおそく、怒るにはおそいようにしなさい。人の怒りは、神の義を実現するものではありません」と言っています。私たちの怒りは、その怒りを神にゆだねるまでは、決して良い方向には進みません。

−すべての人間に対するイエスの良い知らせや、イエスの愛を聞くのに早くあろうではありませんか。

3.私たちは自分の怒りの言葉で、人々を殺すべきではありません!

−私たちが自分の兄弟姉妹たちを憎んでいるなら、私たちは人殺しです(1ヨハネ3:15)。ヨハネは、人を殺す者は その人のうちに永遠のいのちが とどまってはいないと言っています。

−聖書は、怒ったり言い争ったりすることなく、男はどこででも きよい手を上げて祈るように教えています(1テモテ2:8)。怒りは 私たちの祈りを妨げます。

4.怒りは、私たちの人生に呪いをもたらします。

−私たちが人々を呪うなら、それらの呪いは自分に戻って来ます。怒りは、神の祝福を止めます。

−私たちは さばくのではなく、祝福することを選ばなければなりません。私たちが さばくなら、私たちも さばかれます(マタイ7:1〜3)。

5.怒りは、私たちの油注ぎを殺します。

−「牛」とは、私たちのミニストリーの象徴です(1コリント9:9)。私たちは毎日の働きのために油注ぎやパワーが必要なのです。

−怒りや赦さない心は、いつも私たちを疲れさせます。ストレスは私たちのために良くありません。聖書は私たちに、復讐は神に属するものであると教えています(ローマ12:19)。

6.制御できない怒りは、私たちを散らします。

−シメオン族は散らされはしましたが、彼らはユダ族と繋がりました。

−「ユダ」という言葉はヘブル語の「yadah ヤダー」という言葉から来ており、「手を差し出すこと」を意味します。私たちはすべてのものを神にゆだね、明け渡さなければなりません。神が唯一の さばき主であられるのです!

−私たちが自分の怒りやフラストレーションをすべて神に手渡さなければ、私たちはいつも不機嫌になり、さばくようになります。

 怒りは、妨げられたゴールを私たちに暗示しています。皆さんは、自分がコントロールできないことがあまりにも沢山あることを知っていたでしょうか? 私たちは、コロナウイルスという状況にあって、このことを今年、本当によく知っているはずです。

ですから、私たちは「何」をコントロールできるのでしょう? 私たちは、「誰」をコントロールできるのでしょう? 私たちは、「自分の人生だけ」をコントロールできるのです! 幸せを得るための私たちのゴールとは何でしょう? 成功を得るための私たちのゴールとは何でしょう? 

 妨げることのできない私たちの唯一のゴールは、イエスのようにもっとなる、イエスを知ることという私たち自身の決断なのです。喜びは、主から来ます! 他の人々がどのように生きているかを考えるのはやめ、イエスとそのみことばにフォーカスしましょう。誰も、主にあって私たちが成長することを止める者はありません!主を賛美します!

 私は、今週の土曜日のチェ・アン師とレベッカ・グリーンウッド師とのWU Zoomカンファレンスを楽しみにしています。私はセッション1で語る予定です。私たちは、この季節のための御国の戦略が何であるかを知っていなければなりません。もし興味をもたれましたら、このZoom カンファレンスに出席できるよう、登録をよろしくお願いいたします。登録URL:https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_Q30uAv0-Tgy_CcdeG7hNYQ  

また、私はこの8月3日と4日にマイカ・ローレンス師と共に、沖縄で史上初の使徒的センターを開催することになっています。
どうぞ参加くださって、あるいは参加できなければ、これらの集会のために祈っていただければ幸いです。感謝いたします! AC沖縄 URL:https://gaiuslawrence.com/news/information-200801/  

すべては怒りやフラストレーションからの解放のために!
使徒 ゲヤス・ローレンス


Weekly Message- 6 keys for this month of AV (Tribe of Simeon)

Dear happy saints!

   This is the week that we triumph over the plans of the enemy, and then we can see the restoration power of God. Even if there is a lot of uncertainty and darkness, we must believe that God will release His light and His presence. This is the month of Simeon, which means "hearing". God sees us and hears our prayers when we walk right before God (Ps.34:15). God wants to give us good things and bless us more and more. 

From Genesis 49:5-7, we see what we must do this month to move more into the blessing of God. 

1. Our sword must be the Word of God, not violence. 
   - Jesus said that He did not bring peace but a sword (Mt.10:34-37). This means that we must choose to either serve God or people. 
   - One part of our armor is the sword of the Spirit, which is the Word of God (Ephesians 6: 17). The sword is the Word coming out of our mouth. 
   - Simeon and Levi were known for their violence and uncontrolled anger. Jacob cursed them and there was no blessing from Moses. 

2. We must not join the group that walks in anger and frustration
   - Jesus said that if we walk in anger, we are murderers (Mt.5:21-22). 
   - Jesus said that if we speak angry words, we will face judgement and hell fire. 
   - James 1:19-20 says, " Therefore, my beloved brothers, let every person be quick to hear, slow to speak, and slow to anger, for the anger of man does not work the righteousness of God". Our anger does not go well until we give it to God. 
   - Lets be quick to hear the good news of Jesus and His love for every human being. 

3. We must not kill people with our angry words!
   - If we hate our brothers and sisters, we are murderers (1 John 3:15). John says that a murderer has no eternal life abiding in him. 
   -The Bible tells men everywhere to lift up holy hands in prayer, without wrath and dissension (1 Tim.2:8). Anger hinders our prayers. 

4. Anger will bring a curse on our lives
   - If we curse people, those curses will come back. Anger will stop the blessing of God. 
   - We must choose to bless and not judge. If we judge, we will also be judged (Mt.7:1-3). 

5. Anger will kill our anointing
   - A cow is a symbol of our ministry (1 Cor.9:9). We need anointing and power for our daily work. 
   - Anger and unforgiveness will make us tired all the time. Stress is not good for us. The Bible tells us that vengeance belongs to God (Rom.12:19). 

6. Uncontrolled anger will cause us to scatter.
   - The tribe of Simeon did scatter but they connected with the tribe of Judah. 
   - Judah comes from the word, "yadah", which means "to hold out the hand". We must surrender all to God. God is the only Judge!
   - If we do not cast all of our anger and frustrations to God, we will always be in a bad mood and become judgmental. 

   Anger signals to us a blocked goal. Did you know that there are so many things we can not control? We should know this really well this year during this Corona Virus. So what can we control? Who can we control? We can only control our own lives!  What is our goal for  happiness?  What is our goal for success? 

   Our only goal that can not be blocked is our own decision to be more like Jesus and to know Jesus. Joy comes from the Lord!Lets stop thinking about how other people are living, and focus on Jesus and His Word. Nobody can stop us growing in the Lord! Praise the Lord!

   I am looking forward oi the WU zoom conference this Saturday with Che Ahn and  Rebecca Greenwood. I will also be speaking in 1 session. We must know what the Kingdom strategy is for this season. If you are interested, please register to be able to attend the zoom conference. URL:https://us02web.zoom.us/webinar/register/WN_Q30uAv0-Tgy_CcdeG7hNYQ

 I will be doing my first Apostolic Center in Okinawa with Micah Lawrence on 8/3 and 8/4. Please come, and if you can not come, please pray for these meetings. Thank you! URL:https://gaiuslawrence.com/news/information-200801/ 

All for Freedom from anger and frustration!

apostle Gaius Lawrence 

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?