見出し画像

使徒的・預言的啓示 「どのようにして私たちの声が収穫の天使たちを活性化していくのか! (マタイ13:39)」 ゲヤス・ローレンス


親愛なる勝利に満ちた聖徒の皆様!

私たちの収穫のための戦いの季節に私たちが入っているゆえに、私たちが収穫を受け取ることに自分の言葉がいかに影響するかを、私たちは理解しなければなりません。
私たちが聖書のことばや預言的言葉を蒔くにしたがって、私たちがそれらの言葉を収穫していくことを私たちは知っています。「口で語った聖書のことば」は、「種」です。そして、それは収穫せざるを得ないのです。
イエスは、私たちが語ったことを私たちは受け取ると言われました (マルコ11:23)。
「私たちが語る言葉」によって、「私たちは刈り取り」ます! 私たちが「語る言葉」を、私たちは「もらう」のです! 私たちの声は、天使たちを活性化します!

どのようにして、私たちの声が収穫の天使たちを活性化していくのか!

1.神は、ことばを通して、天と地を造られました(創1:1〜3)。
ー神のことばは、闇の中で「光」を生み出しました。神は闇ではなく、「光」を語りました。神は存在していないもの(無)を、存在する(有る)ようにと呼び出します(ローマ4:17)。
ー言葉は、私たちの人生に存在していないものを生み出す創造的なパワーを持ちます。
ー言葉は、「死」または「生」を生み出すことができます(箴言18:21)。舌は、「祝福」あるいは「呪い」を生み出すパワーを持っています。私たちは言葉によって、いのちと祝福を選ぶことができるのです!

2.私たちは自分の言葉によって、「善の天使」と「悪の天使」に語ります(マタイ4:1〜14)。
-サタンは、堕落した天使です。サタンは私たちの思いを読み取ることもできないし、私たちの心の中を知ることもできません。
-サタンとその配下の堕天使どもは、彼らが聞くものによってのみ、作動するのです。
-サタンは、私たちが聖いから、あるいは私たちがどのように感じるかで離れることはありません。私たちがサタンに出て行きなさいと命じるから、サタンは離れて行くのです(ヤコブ4:7)。
-私たちに任じられた天使たちは、私たちの言葉によって動きます。私たちが聖書のことばや預言的言葉を語る時、私たちに任じられた天使たちは神が語ったことばを行ないます(詩103:20〜22)。
-天使たちが、聖書のことばと神の約束を行なう者たちなのです。
-天使たちが、神のみこころを行なう者たちなのです(詩103:21)。
-天使たちは軍勢(聖書では「万軍」)、神の軍隊です。私たちは王なる神の子どもたちです。
-私たちは聖書のことばや、聖霊の預言的啓示の宣告を解き放つ、王たちなのです。

3.イエスは「刈る者」は「御使いたち(天使たち)」であると言われました(マタイ13:39)。
-良い収穫は、私たちが神の約束を宣言するにしたがって、私たちに来ます。
-イエスは私たちに、「かま」を入れることによって刈り取りなさいと言われました(マルコ4:29)。多くの信者たちは種を蒔き、それらの種に水を与えていますが、神の様々な祝福を収穫してはいません。
-「かま」とは、何でしょう? それは「感謝と賛美とともに発する、私たちの宣言の言葉」です。私たちは「信仰の言葉」によって、「収穫を刈り取り」ます。

活性化
●皆さんが語った否定的な言葉を縛り、霊の領域において その力を打ち砕いてください。
●申命記28:1〜14のような、祝福に関する聖書のことばの約束を宣言し始めてください。
●どんな否定的な言葉も語らないよう、気をつけましょう。肯定的思いを持ち続け、皆さんに任じられている天使たちをハッピーにさせましょう!
●声を出して、一日に何回も、「私は受け取ります」と言い始めてください! 良い「受け取り手」になりましょう!

すべては収穫のために!
使徒 ゲヤス・ローレンス

Apostolic Prophetic Revelation-How our Voice activates the Angels of Harvest!

Dear victorious saints!

As we are in the season of warfare for our harvest, we must understand how our words affect our receiving the harvest.
As we sow the Word of God and our prophetic words, we know that we will harvest them. The spoken Word of God is a seed, and it must harvest. Jesus said that we will receive what we say (Mk.11:23). We reap by what we say!
We HAVE what we SAY! Our voice activates the angels!

How our Voice activates the Angels of Harvest!

1.God created the heavens and the earth through words (Genesis 1:1-3).
-Words of God created light in darkness. God spoke light, not darkness. God calls into being that which does not exist (Romans 4:17).
-Words have creative power to produce what does not exist in our lives.
-Words can create death or life (Prov.18:21). The tongue has POWER to produce blessings or curses. We can choose life and blessings by words!

2.We speak to good and bad angels by our words (Mt.4:1-14).
-Satan is an fallen angel. Satan cannot read our minds or know our hearts.
-Satan and his angels operate only by what they hear.
-Satan does not leave because we are holy or by how we feel. Satan leaves because we command him to go (James 4:7)
-Our personal angels move by our words. When we speak the Word of God and our prophetic words, our angels do what God has said (Ps.103:20-22).
-Angels are the ones who perform the Word of God and His promises.
-Angels are the ones who do the will of God (PS.103:21).
-Angels are the hosts, the army of God. We are the children of God the King.
-We are kings who release the decrees of the Word of God and the prophetic revelations of the Holy Spirit.

3.Jesus said that the reapers are the angels (Mt.13:39)
-The good harvest comes to us as we declare the promises of God.
-Jesus told us to reap by putting in the sickle (Mk.4:29). Many believers are sowing and watering the seed, but not harvesting the blessings of God.
-What is the sickle? It is our words of declaration with thanksgiving and praise. We take the harvest by words of faith.

Activation
●Bind the negative words that you have spoken and break its power in the spirit realm.
●Start declaring the promises of the Word of God on blessings like Deuteronomy 28:1-14.
●Learn to not speak anything negative. Stay positive and keep your angels happy!
●Start saying, “I receive” many times during the day out loud! Be a good receiver!

All for the Harvest!
Apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?