見出し画像

毎週のメッセージ「イエスの臨在と イエスの力の8つの違い!」ゲヤス・ローレンス

聖霊で満たされている聖徒の皆様!

 私が東京と神奈川に行った時に祈ってくださったすべての人に、私は感謝を申し上げたいと思います。これは私たちが神の力の次なるレベルに入ることができるよう、「神の力」を信じる信仰で信者たちを整える、素晴らしい機会でした。

 神はこの季節において、私たちが御国が前進するさまを見ることができるよう、天からの新しいレベルの力を私たちに受け取って欲しいと願っておられます。

 イエスから さらに力を受けるために、私たちは主を待ち望まなければなりません(使徒1:8、ルカ24:49)。私たちが聖霊の満ち満ちたさまを受けるにしたがって、私たちは神から さらに力を受けることができるようになります(ルカ4:1,14)。

 私たちは聖霊を通して、イエスが私たちのうちにおられるということを信じなければなりません(ヨハネ14:17)。

以下が「イエスの臨在」と、 「私たちのうちに、また私たちを通して働くイエスの力」との違いです。

1.−「神の臨在」は私たちの人生の源であり、また「神の臨在」は私たちのうちにいつまでも とどまります。

「神の力」は、奉仕のために教会の信者たちに与えられます。

2.−私たちのうちにある「神の臨在」は、神との交わりのためにあります。

「神の力」は、神が私たちにしなさいと召してくださるものを行なうことができるようになるためにあります。

3.「神の臨在」が私たちに与えられるのは、私たちがイエスを知ることができるようになるためです。

「神の力」が与えられるのは、他の人々がイエスを知るようになるためです。

4.「神の臨在」は、私たちのためにあります。

「神の力」は、誰かのためにあります。

5.「神の臨在」は、私たちのうちにキリストに似た人格を生み出します。

「神の力」は、神の臨在の実(現われ)であります。

6.「神の臨在」は神ご自身であり、また神は私たちのうちに来られ、とどまります。

「神の力」は増幅し、また移すことが可能です。

7.「神の臨在」は、内なる人である私たちの霊に影響を及ぼします。

「神の力」は、私たちの魂と体に影響を及ぼします。

8.「神の臨在」は、私たちの思い、意志、感情である私たちの魂を静めます。

「神の力」は、大きな音を解き放ちます。この力はある季節のために、またある理由のために来ます。奉仕のための神の力は、とどまりません。

 私たちのうちにイエスの臨在を持っていながら、私たちの人生においてイエスの力が現われるのを一度も見ないというのは起こり得ることです。私たちは神の力をデモンストレーションするために、神が私たちを通して流れることができるよう、神とのさらなる交わりを欲しいと思わなければなりません。

 イエスからのフレッシュな油注ぎを受け取るための おもな鍵とは何でしょう? それは主の臨在を待ち望むことにあります(イザヤ40:31)。私たちは、主だけを待ち望むようにと命ぜられています(詩62:1,5)。

 私たちは神の臨在で満たされていなければなりません。私たちは日常生活の中で神の御前で静まることによって、おもに待ち望むことを学びます。私たちはイエスが、私たちの魂と私たちの体さえも満たすために私たちの心を開いていきます。生きている私たちのイエスと、毎日の出会いを持つことを学ぼうではありませんか!

すべてはイエスの臨在の現われのために!

使徒 ゲヤス・ローレンス


Weekly Message-8 differences between the Presence of Jesus and His Power!

Dear Spirit-filled saints!

  I want to thank everyone who prayed as I went to Tokyo and Kanagawa. It was a great time to equip believers with faith in the power of God, so that we can move into the next level of God's power. God wants us in this season to receive a new level of power from Heaven, so that we can see God's Kingdom advance.

To receive more power from Jesus, we must wait upon the Lord (Acts 1:8; Luke 24:49). As we receive the fullness of the Holy Spirit, we can receive more power from God (Luke 4:1,14). We must believe that Jesus is in us through the Holy Spirit (John 14:17).

Here are 8 differences between the Presence of Jesus in us and through us.

1. -God's presence is the source for our life and the presence of God abides in us forever.

- God's power is given to the church believers for service.

2. - God's presence in us is for fellowship with God.

- God's power is to be able to do what God calls us to do.

3. - God's presence is given to us so that we might know Jesus.

- God's power is given to let others know Jesus.

4. - God's presence is for us.

- God's power is for someone else.

5. - God's presence produces Christ like character in us.

- God's power is the fruit of God's presence.

6. - God's presence is God Himself and He comes in us and stays.

- God's power multiplies and can be transferred.

7. - God's presence affects our spirit, which is our inner man.

- God's power affects our soul and our bodies.

8. - God's presence stills the activities of the soul, which is our mind, will, and emotions.

- God's power releases noise. This power comes for a season and for a reason. God's power for service does not abide.

  It is possible for us to have the presence of Jesus in us and never see the power of Jesus manifest in our lives. We must want more fellowship with God so that He can flow through us to demonstrate His power. What is the main key to receive fresh anointing from Jesus? It is to wait upon the Lord's presence (Is.40:31). We are told to wait only upon the Lord (Ps.62:1,5). We must be filled with God's presence. We mainly learn to wait by becoming quiet before God in our daily lives. We open up our hearts for Jesus to fill our soul and even our bodies. Lets learn to have a daily contact with our living Jesus!

All for the manifest presence of Jesus!

apostle Gaius Lawrence


使徒的センター

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?