見出し画像

毎週のメッセージ「幸せで祝福された人生を生きるには!」 ゲヤス・ローレンス

神の国の聖徒の皆様!

 私たちは今、神の祝福の数々が私たちの人生にさらに現われるのを見る季節にいます。エペソ1:3節は言っています。「神はキリストにあって、天にあるすべての霊的祝福をもって私たちを祝福してくださいました」。

神は私たちが、常に神の祝福において増加して欲しいと願っておられます。山上の垂訓では、イエスは私たちに、どのようにして私たちが祝福されるのかを教えました。マタイ5:3〜12では、イエスは9回も「祝福されている Blessed」(新改訳「幸いです」)と語られます。イエスは私たちに幸せで、祝福された人生を送って欲しいと願っておられました。

以下が、人生において幸せになるため、祝福されるための「9つの条件」です。

1.心の貧しい者。 

−「心の貧しい者」とは、私たちが自分の人生でイエスを必要とすることを認めることを意味します。 

−私たちが自らへりくだる時、私たちは天の御国を受け取ります。

2.悲しむ者。 

−「悲しむ者」とは、私たちが自分の人生に満足していないことを認めることを意味します。 

−神は悲しむ者たちを慰めます。私たちは毎日、神の慰めが必要です。

3.柔和な者。 

−「柔和」とは、自制力がある力(制御できる力)を意味します。 

−私たちが柔和になる時、私たちは地を受け継ぐことができます。

4.義に飢え渇く者。 

−「義」とは、神の聖なる道に従っていることです。神は私たちに、確かに聖く歩んで欲しいと願っておられるのです。 

−私たちは神の御前また人々の前で正しく生きている時、私たちは神の祝福の数々で満たされることができるようになります。

5.あわれみ深い者。 

−私たちが他の人々にあわれみを示すことを学ぶ時、私たちは幸せになります。 

−私たちがあわれみを与えることを選ぶ時にのみ、私たちは神と他の人々からも、あわれみを得ることができるのです。赦しは、幸せになる大きな鍵です。

6.心のきよい者。 

−心のきよさは、私たちの行動以上のものです。私たちの心は、神の御前で きよくなければなりません。神は私たちの心と私たちの思いを見ます。 

−私たちの心がきよくなる時、私たちは神とその栄光を見ることができます。神の現われの数々は、私たちの心がきよい時にだけ来ます。

7.平和をつくる者。 

−「平和をつくる者」とは、良い人々にも悪い人々に対しても、平和のうちに歩む人のことです。私たちは分裂をもたらす人になってはいけません。 

−私たちが平和をつくる者である時、私たちは神の子どもたちと呼ばれます。「神の子どもたち」とは、神の相続物を受け取ることのできる成熟した子どものことを意味します。

8.義のために迫害されている者。 

−私たちが神の御前で聖く歩むために迫害される時、私たちは迫害され得ます。神と人の前に正しく生きることは、私たちを幸せにします。 

−私たちが迫害されているゆえ、神の国は私たちの人生に現われます。

9.ののしられ、人々がありもしないことで悪口を語る。

−イエスのゆえに、ある人々はありもしない、あらゆる類の悪口を私たちに語ります。彼らはイエスを攻撃しているのですが、彼らが見るのは私たちだけなのです。 

−私たちは喜び、喜びおどるようにと教えられています。天では私たちの報いは大きいからです。私たちは喜びのために飛び跳ねなければなりません! 

−私たちはイエスのために何をしているのでしょう? 私たちはイエスのために生きているでしょうか? 私たちがイエスのために行なうすべてのものに、私たちは天から報いを受けるようになります。

すべてはイエスとイエスの福音のために!

使徒 ゲヤス・ローレンス


Weekly Message- How to have a happy and blessed life! Gaius Lawrence

Dear Kingdom saints!

   We are now in a season to see the blessings of God manifest more in our lives. Ephesians 1:3 says, "God has blessed us with every spiritual blessing in Christ". God wants us to always increase in the blessings of God. In the sermon on the mount, Jesus told us how we can be blessed. From Mathew 5:3-12, Jesus says "Blessed" 9 times. Jesus wanted us to have a happy, blessed life. 

Here are the 9 conditions to be happy and blessed in life.

1. Poor in spirit   

- Poor in spirit means that we acknowledge that we need Jesus in our lives.    

- When we humble ourselves, we receive the Kingdom of Heaven. 

2. Mourn   

- Mourn means that we admit that we are not satisfied with our lives.    

- God comforts those who mourn. We need the comfort of God everyday. 

3. Meek   

- Meek means strength under control.    

- When we become meek, we can inherit the earth. 

4. Hunger and thirst for righteousness   

- Righteousness is obeying God's holy path. God does want us to walk holy.    

- We can be filled with the blessings of God when we are living right before God and before people. 

5. Merciful   

- When we learn to show mercy to others, we become happy.    

- We can only obtain mercy from God and even others, when we choose to give mercy. Forgiveness is a big key to be happy. 

6. Pure in heart   

- Pure in heart goes beyond our actions. Our heart must be clean before God. God sees our hearts and our thoughts.    

- We can see God and His Glory when our heart becomes pure. Manifestations of God only comes when our heart is clean. 

7. Peacemakers   

- Pacemakers are those who walk in peace with good and bad people. We should not be those who bring division.    

- We are called sons of God when we are peacemakers. Sons of God means a mature child who can receive his inheritance. 

8. Persecuted for righteousness' sake   

- When we are persecuted for walking holy before God, we might be persecuted. Living right before God and people causes us to be happy.    

- The Kingdom manifests in our lives because we are persecuted. 

9. Being reviled and people speaking evil falsely   

- For the sake of Jesus, some people will say all kinds of evil against us falsely. They are attacking Jesus but all they see is us.    

- We are told to rejoice and be glad for great is our reward in Heaven. We are to leap for joy!    

- What are we doing for Jesus? Are we living for Jesus? Everything we do for Jesus, we will receive a reward from Heaven. 

All for Jesus and His Gospel!

apostle Gaius Lawrence

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?