見出し画像

毎週のメッセージ「主が天を閉ざす時(2歴代誌7:13〜14)」ゲヤス・ローレンス

親愛なる天に座す聖徒の皆様!

 私たちは今、天が開かれ、神の栄光が地を満たすのを見たいという季節に入っています。神は地を、ご自身の臨在の現われに関する知識で満たしたいと願っておられます(詩72:19、ハバクク2:14、民14:21)。神は、地上で生きているすべての人々が神の臨在の現われを経験できるよう、ご自身の栄光を注ぎたいと願っておられます。

主が天を閉じれば、何が起こるのでしょう?(2歴代誌7:13)

1.神の民に、雨が降りません。

−「雨」とは、聖霊の力を通して来る、神の祝福を指し示しています。

2.いなごは、神の民を食い尽くしていきます。

 −サタンは私たちから色々なものを取っていきます。霊的祝福や物質的祝福が無くなっていきます。

 −サタンは私たちの教会が成長しないよう、また多くの人々が救われないようにしていきます。

3.疫病が、神の民に臨むようになります。

 −「疫病」とは、単にウイルスや病気のことだけを指しているのではなく、魂の病も指し示しています。

 −多くの信者は虚弱で、精神的な問題を抱えています。天が閉じているからです。信者は主にあって強くなければなりません。

神の民として、私たちは天が開かれるのを見るために何をすれば良いのでしょう?(2歴代誌7:14)。

1.私たちは、自ら へりくだらなければなりません!

 −私たちが自らへりくだるということは、私たちのプライドのライフスタイルをやめることです。神とその栄光が戻って来る必要があります!

2.私たちは、祈らなければなりません!

 −私たちは神との交わりに戻らなければなりません。私たちは主に語り始め、また主に助けを求めなければなりません。

 −祈る信者とは、神とその栄光に近づく人のことを言います。

3.私たちは、神の御顔を慕い求めなければなりません。

 −これは私たちが、神のみことば・ことばを実際に聞きたいと願っていることを意味します。多くの人々は祈ろうとしますが、みことばに聞き従いたくはありません。

 −私たちは神の栄光を望んでいるので、神の好意が再び戻って来ることを願っていなければなりません!

4.私たちは悪の道から立ち返らなければなりません。

 −悔い改めは常に、神の栄光が戻って来るのを見る道なのです。

 −私たちの悪の道が、天が開かれるにしたがって神の栄光を妨げているものなのです。

神に立ち返る結果とはどういうものでしょう?

1.神は親しく天から聞いてくださいます。

 −これは神が私たちの祈りのすべてに答えはしないことを私たちに示す、もう一つの聖句です。私たちは神の栄光とその力を受けるために、様々な条件を満たさなければなりません。

2.神は、私たちの罪を赦してくださいます。

 −神は単に私たちの個人的な罪を赦してくださるだけではなく、神はご自身の民の罪をも赦されます。

 −私たちの罪に対する赦しが無ければ、天は閉ざされます。

3.神は、私たちの地をいやしてくださいます。

 −「私たちの地」とは、キリストの御からだをまず指し示しています。いやしは、私たちが主に立ち返った後に来ます。

 −「私たちの地」とは、私たちが住んでいる町や国も指し示しています。神はご自分の民を通して、すべての国を祝福されます。私たちの国は私たちが再び神に立ち返った時、神の栄光を受けます!

すべては神の栄光のために!

使徒 ゲヤス・ローレンス

Weekly Message- When the Lord shuts the heavens (2 Chronicles 7:13-14)

Dear heavenly saints!

We are now in the season of wanting to see the heavens open and see the Glory of God fill the earth. God wants to fill the earth with the knowledge of His manifest presence (Ps.72:19; Habakuk 2:14;Numbers 14:21). God wants to pour out His Glory through His Church so that every living person on the earth can experience the manifest presence of God.

What happens when the Lord shuts up the heavens? (2 Chron.7:13)

1. There will be no rain for the people of God.

- Rain speaks of the blessing of God that comes through the power of the Holy Spirit.

2. The locust will devour the people of God.

- Satan will take things away from us. Spiritual blessings and material blessings will disappear.

- Satan will make sure that our churches will not grow and many people will not be saved.

3. Pestilence will come among the people of God.

- Pestilence does not just speak of the virus and sicknesses, but it speaks of sickness in the soul.

- Many believers are weak and have mental issues because the heavens are closed. Believers should be strong in the Lord.

What should we as the people of God do to see the heavens open? (2 Chron.7:14)

1. We must humble ourselves!

- To humble ourselves means that we stop our lifestyle of pride. We need God and His Glory back!

2. We must pray!

- We need to come back to fellowship with God. We must start talking to Him and ask Him for help.

- A praying believer is one that draws near to God and to His Glory.

3. We must seek the face of God

- This means that we want to actually want to listen to His Word. Many try to pray but do not want too listen and obey the Word of God.

- We must want the favor of God back again because we want His Glory!

4. We must turn from our wicked ways

- Repentance is always the road to see God's Glory come back.

- Our wicked ways is what is hindering the Glory of God to come as the heavens open.

What is the result of turning back to God?

1. God will hear from Heaven.

-This is another verse that shows us that God does not answer all of our prayers. We must meet the conditions to receive the Glory of God and His power.

2. God will forgive our sin.

- God will not just forgive our personal sins, but God will forgive the sins of His people.

- Without forgiveness of our sins, the heavens will be closed.

3. God will heal our land

- Our land first speaks of the body of Christ. Healing comes after we turn back to the Lord.

- Our land also speaks of the city or country that we are in. God blesses every nation through His people. Our nation receives the Glory of God when we turn to Him again!

All for the Glory of God!

apostle Gaius Lawrence


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?