見出し画像

【和訳】"The way you loved me" by Calum Scott(カラム・スコット)

一途な想い、時に報われない片思いをストレートに切々と伝える曲が多い、それがカラム・スコットの特徴のひとつではないかと思います。でも、この "The way you loved me" は、油断(?)できません。後半、突き落とされます。ドキッ。(再掲です。バレンタインデーに?)

The way you loved me by Calum Scott

How is it a thing?
That I could be your everything
Then suddenly I'm not
Like suddenly it stops
How is it a thing?
That you can go from calling me
To now my number's lost
It's like you just forgot

どういうことなのかな?
君には僕しかいないと思っていたのに
今はそうじゃないんだね、突然だね
まるで突然に止まったね
どういうことなのかな?
あんなに電話してくれたのに
今は僕の番号なんて眼中にないんだね
すっかり忘れてしまったみたいに

Remember when you drove all night
Just to wake up by my side (by my side)

君の車で一晩中ドライブしたよね
僕の隣で目を覚ましたよね(僕の隣で)

I love the way you loved me
I hate the way you don't
It feels so weird to me that you don't feel it anymore
And I'd like for you to change your mind
But we both know you won't
I love the way you loved me
I hate the way you don't

あんなに愛してくれて幸せだったのに
いまはそうじゃないなんて辛すぎる
君の心変わりが僕には理解できないんだ
どうか思い直して欲しい
でもね、わかっているよ、無理だって
あんなに愛してくれて幸せだったのに
いまはそうじゃないなんて辛すぎる

How can you pretend?
Like it was just my fantasy
Like it was only me
And I'm kidding myself
Oh, how can you pretend?
You treated all my family like
They were yours as well
The lies you tell yourself

なんでそんな風に振舞えるんだい?
全ては僕の思い込みに過ぎなくて
俺には関係ないって感じでさ
自分が滑稽に思えてくるよ
なんでそんな風に振舞えるんだい?
以前は僕の家族に
自分の家族みたいに接してくれたよね
それも今は嘘になるのかな

Remember when you stayed at mine
Just to wake up by my side (by my side)

僕の家に泊まったりしたよね
僕の隣で目を覚ましたよね(僕の隣で)

Oh, I love the way you loved me
I hate the way you don't
It feels so weird to me that you don't feel it anymore
And I'd like for you to change your mind
But we both know you won't
I love the way you loved me
I hate the way you don't

あんなに愛してくれて幸せだったのに
いまはそうじゃないなんて辛すぎる
君の心変わりが僕には理解できないんだ
どうか思い直して欲しい
でもね、わかっているよ、無理だって
あんなに愛してくれて幸せだったのに
いまはそうじゃないなんて辛すぎる

You told me that you've been searching
For what I gave you in somebody else
And I'm sorry that I just moved on
And What's done is done and you're by yourself

君は言ったね、求めていたものは僕だった、
他の奴じゃないと、今頃気づいたって
でもゴメン、僕はもう同じ僕じゃない
過去には戻れない、君は君の道を行くよね

Thinking You love the way I loved you
And You hate the way I don't
It feels so weird to you that I don't feel it anymore
And you'd like for me to change my mind
But we both know I won't
You love the way I loved you
You hate the way I don't

だって、あんなに愛して幸せだったのに
いまはそうじゃないなんて辛すぎるよね
僕の心変わりが君には理解できなくて
思い直して欲しいみたいだけど
でも、わかっているよね、無理だって
あんなに愛して幸せだったのに
いまはそうじゃないなんて辛すぎるよね

I said You love the way I loved you
And You hate the way I don't

そうさ、あんなに愛して幸せだったのに
いまはそうじゃないなんて辛すぎるよね

この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?