見出し画像

★ 大きな夢の果て★かくし味★ ある大発見

★ 大きな夢の果て
 
Aさんは、日本中に100近くも
営業所のある美容関係の会社の
社長です。女性社長の中でもやり手社長として
有名です。彼女の豪邸を訪問した時、
家の大きさも凄かったですが、
飾ってある絵や置いてある調度品には
ビックリしてしまいました。
まるで、どこかの美術館が引っ越してきた
ようでした。
いずれの部屋も
立派なドアで閉じられていて
超高級ホテルのようで、
トイレを借りた時は、家の中で
迷子になりそうでした。
欲しいものは何でも手に入れて
しまった彼女に
「宝物は何ですか?」
と聞いて見ました。
彼女は、古いせんべいの入っていた
小さなカンを持ってきました。
「何が入っていると思います?」
大事そうにカンのふたを開けると
小さな冊子と小さな木の箱が
入っていました。
「これは、私が一人娘を生んだ時の
”母子手帳”。そして、この小さな
木の箱には”へその緒”が入っているの。
あの時は貧乏でね」
確かに、これは、いくら大金を
出しても買えないものでした。
どんな人でも一番大切にしたい夢は
結構身近な小さなものだったり
するんですね。


★かくし味
 
現代社会にはストレスが渦巻いています。
ストレスの台風があっちにもこっちにも
発生しています。暴風警報が出る前に
何とかしなくてはなりません。
まず、いやなことがあれば
ドンドン吐き出すことです。
遠慮することはありません。
吐き出すときは
「私は生きているんだぞ」
そんな気持ちを託せる行動で
やった方がいいです。
もちろん、今やっている仕事や勉強
でストレス解消できれば一番良いのですが、
そんなに良い条件で生きている人は
少ないでしょう。
たとえば、芸術の多くは、もともとそんな所から
生まれました。
歴史に残る作品の作者の動機では、
自分の今好きな人や
昔好きだった人に見せるために
腕を振るったものが一番多いようです。
恋愛のストレスは爆発的ですから、
何をしでかすか分らないパワーがあります。
たぶんヒット曲が
ほとんどラブソングなのは
そのためでしょう。
現実の世界では、もう手遅れでも
歌や他の芸術の世界なら
時間を超えて永遠に輝き続けるのです。
多くの人に感動を与え続ける才能は
ストレスの貯まりやすい人にこそ宿ります。
ストレスが貯まっている方、
貴方は才能の固まりです。
料理にかくし味ってのが
ありますね。おいしい料理には
意外なかくし味が必ず入っています。
同じ題材から生まれた作品でも
かくし味があるとグッと引き立ちます。
ストレスは才能の「かくし味」です。
 
 

★ ある大発見
 
ある会社で、私の職場にいた
アルバイトのN君は中学高校と
大変優秀な成績でした。
しかし、高校の進学クラスに進んだ途端
勉強への意欲がなくなったそうです。
理由は、互いを勉強のライバルとしか
見れない冷めた人間関係が馬鹿馬鹿しくなったらしいのです。
意欲がなくなれば、成績は下がります。
そのまま受験となり、志望校には、不合格。
「とても、浪人してまで、こんな勉強はできない
どこでも大学ならいい」
そんな心境で、ある私立大学に通っていました。
仕事への姿勢も真面目なのですが
どこか寂しそうなのも、そんな過去からでしょうか。
家庭は裕福で、お小遣いも十分もらっていましたし、
お父さんもお母さんも優しい良い方でした。
それなのに何か足らない、そんなN君でした。
側で見ていた私も、何をしてあげたら良いか
分かりませんでした。
そんな時、彼が遠慮がちに私に
「飲みに行ったことありますか」
と尋ねるのです。
私は、もちろん「あるけど」と答えました。
「一度連れていって下さい。お金は出しますから」
その時、彼は未成年でしたので
私のような不良管理職の仲間にしたくありませんでしたので
少し考えましたが
「まあいいか。一度くらい」
と思い行きつけのカラオケスナックに連れて行きました。
彼は、おとなしく周囲のおじさんおばさんが
歌うのを聞いていました。
気がついたら、夜中の12時になっていました。
N君のお母さんは心配して何度もスナックに電話をかけて来ました。
心配するのも無理はないことでした。
彼は、それまで、親に一度も逆らったことがなかった真面目人間でした。
そんな彼がアルバイト先の不良中年と午前様です。
お母さんもお父さんも、かなり心配だったと思います。
でも、再三の帰宅命令にも関わらずN君は、
「閉店の二時までいるから」とじっとカウンターに座っていました。
一度も歌うこともなく、酒も飲まず、周りの雰囲気を味わっていました。
その翌日からです。
N君がとっても明るくなったのは。
あんまり変わったので、聞いてみると
「こんな世界もあるのが分かったんですわ」
まるで大発見でもしたような顔のN君でした。
今では、ご両親と妹も引き連れて
カラオケスナックの常連になってしまいました。
他人から見れば大したことのないことでも
本人からすれば大発見と言うこともあります。
その大発見で今まで暗く悩み沈んでいた人が
前向きに明るく生きられるきっかけになることもあるのです。
 


★ The end of a big dream

Mr. A has nearly 100 in Japan
Of a beauty company with a sales office
I'm the president. Among the female presidents
Is famous. When I visited her mansion,
The size of the house was amazing,
For the decorated pictures and the furnishings on display
I was surprised.
It's almost like a museum has moved
It was like
Both rooms
Closed by a nice door
It looks like a super luxury hotel,
When I rent a toilet,
I was about to get lost.
Get whatever you want
To her
"What is the treasure?"
I heard and looked.
She had an old rice cracker
I brought a small can.
"What do you think is in it?"
It ’s important to open the can lid
A small booklet and a small wooden box
It was in.
"This is when I gave birth to my only daughter
"Mother and child handbook". And this little
There is a "umbilical cord" in the wooden box.
It was poor at that time. ''
Certainly, this is how much money
Even if I put it out, I couldn't buy it.
The dream that any person wants to cherish the most
It ’s a small item that is quite familiar to me
I do.


★ hidden taste

Stress is swirling in modern society.
The typhoon of stress is here and there
Has occurred. Before the storm warning
I have to do something about it.
First, if you do n’t like
Don't spit.
Don't be shy.
When exhaling
"I'm alive"
With actions that can entrust such feelings
You should do it.
Of course, the work or study you are doing now
It would be best if I could get rid of stress with
Those who live under such good conditions
There will be few.
For example, much of the art was originally
Was born.
The motivation of the author of the historical works is
Who you like now
To show to the person who liked you in the past
Most of them seem to shake their arms.
The stress of romance is explosive,
You have the power to know what to do.
Maybe the hit song
Mostly love songs
That's why.
In the real world, it ’s too late
In the world of songs and other arts
It shines forever over time.
The talent that continues to impress many people
It is only for those who can easily accumulate stress.
Those who have accumulated stress,
You are a mass of talent.
The taste of food is hidden
There is. Good food
It has a surprisingly hidden taste.
Works created from the same subject
If it has a hidden taste, it will stand out.
Stress is the "hiding taste" of talent.

★ A big discovery

I was at my office at a company
Part-time job N is with junior high school and high school
It was a very good result.
However, as soon as I went to high school
He seems to have lost his willingness to study.
The reason is that they are study rivals
It seems that the invisible cold relationships have become stupid.
If you lose motivation, your grades will decrease.
The exam is taken as it is, and the applicant fails to attend the school.
"I can't study like this until I'm a ronin
It would be nice to be a university everywhere. "
With that in mind, I attended a private university.
I also have a serious attitude toward work
Is it from such a past that something seems lonely?
My family was wealthy, I had enough pocket money,
My father and mother were both good and kind.
However, it was N who lacked something.
What I should have done on my side
I didn't understand.
At that time, he hesitated to ask me
"Have you been to drink?"
Is asked.
Of course I answered, "I have it."
"Take me once. I'll give you some money."
At that time he was a minor
I didn't want to be a bad manager like me
I thought a little
"Okay. About once."
I took it to my favorite karaoke snack.
He was a gentle man around me
I was listening to sing.
When I noticed, it was 12 o'clock in the middle of the night.
N's mother worried and repeatedly called snacks.
It was natural to worry.
He was a serious man who had never turned against his parents until then.
He is a poor middle-aged worker and a morning worker.
I think my mom and dad were very worried.
However, despite Mr.
I sat still at the counter saying, "I'll be closing until 2 o'clock."
I never sang, never drank alcohol, and enjoyed the surrounding atmosphere.
From the next day.
What made N very bright?
It has changed so much, so I asked
"I knew there was such a world, too."
It was N who looked like he had made a big discovery.
Now with my parents and sister
I've become a regular karaoke snack.
Even if it's not a big deal for others
From the person's point of view, it is sometimes a big discovery.
A person who had been so dark and worried about the discovery
It can also be a positive and bright opportunity to live.


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?