見出し画像

★ 忘れものありませんか?★ たった一度のコンサート★ 「かわいい」から

★ 忘れものありませんか?
 
ある日、彼女の元に懐かしい人からの手紙が届きました。
封筒の中には、千円札一枚と便箋2枚でした。
「もう忘れているかもしれないけれど
大掃除をしていた時に偶然見つけたんだ。
本の間にはさんであった千円札。
君に借りて返すはずだった千円札。
3年も前のことだから、
俺の名前も忘れているかも知れないな。
あの時はありがとう」
送ってきた彼は、彼女の高校3年生のクラスメートです。
卒業式の後、10数人で出かけたハンバーガーショップで
彼だけが持ち合わせがなかったので、隣に座っていた
彼女が1000円貸してあげたのです。
それから3年。当時から特に親しいわけでもなかったので、
彼とは一度も会うこともなく、お金のことも忘れていたのでした。
彼女は短大を卒業して、OLをしていました。
つい最近まで、付き合っていた彼氏ともケンカ別れして、その上、
先週の日曜日に一番の親友のY子さんの結婚式に出席して、ちょっと孤独感に
浸っていたときに、この手紙です。
急になつかしくなった彼女は、勇気を出して彼の家に電話をしました。
運良く彼は出ました、
「手紙ありがとう」
「いや、申し訳ない。すっかり忘れてしまって」
「元気? Y子が結婚してね。すごくきれいだったよ」
「あ、そう」
こんな会話が交わされて、二人は会うことになりました。
それからです。二人が交際することになったのは。
分からないものですね。人生は。
どこかに忘れ物ないですか?
 

★ たった一度のコンサート
 
近所に歌がうまいと評判の青年がいました。
彼は、アルバイトをしながら歌手を目指していました。
しかし、30数回のオーディションを受けましたが
いずれも不合格でした。私の目から見れば顔は
ハンサムだし、歌は文句なしだし、どうして駄目なのか
不思議でした。
ある日、彼の高校時代のバンド仲間の数人が、私を尋ねてきました。
「どうしても、あいつにコンサートをやらしたいんです。
このままでは、あいつの才能は埋もれてしまいます」
彼らは熱心に話すのでした。彼らは、私が近所の
大手菓子メーカーのホール支配人と私が知り合いなのを
どこかで聞いて口添えを頼みにきたのです。
私は、彼が歌のうまいのは認めましたが、
30数回もオーディションをすべる原因がわからないと
支配人もこの企画に乗ってこないと彼らに言いました。
すると、彼らは重い口を開きました。
「実は、あいつ、オーディションであがってしまって
まともに歌えないんです。汗一杯かいて、声は割れるし
高い音は出ないし、自分で途中で歌を止めることも
ありました」
この話を聞いて、私は、「人前に立つときは羞恥心を捨てなさい」
という高校時代の音楽の先生の言葉を思い出しました。
私は、彼らに「何か特徴を出さないと支配人は引き受けてくれないよ。
たとえば、上半身裸で歌う位の根性でアピールしないと」
ちょっと無茶な条件を出しました。
話を聞いた支配人からは、「一番小さいホールで50人集めてくれるなら…・・」
と言う条件がまた来ました。
ある水曜日、彼らは見事、条件をクリアし、
彼の初めてのコンサートは実現しました。
幕は開き、上半身裸の彼は歌い始めました。
不思議と彼は全然あがらず、練習の時のパンチの
効いた美声を披露することができました。
お客さんは同級生と彼の両親の50人ほどでしたが
コンサートは大成功でした。
このことで自信を持ったのか、
その後、彼はオーディションに合格し、
1枚だけですがCDを出すことができました。
「プロ歌手としては、コンサートできなかったけれど夢は叶えました」
現在、彼は2年前から家業の電気屋さんの跡をついで一男一女のお父さんです。
彼のお店のCDコーナーには、もちろん彼のCDも並んでいます。
 
★ 「かわいい」から
 
年から年中、夫婦喧嘩をしている夫婦がありました。
ガッチャンガチャン……・・
「何を言ってる、このやろう。それが主人に対する態度か」
「あんたこそ、なにものよ」
こんな調子です。
一度、警察が来たこともありました。
「よーし、そこまで言うなら
ポリ(警察のこと)に電話して決めてもらおうやないか」
「そう、そうして」
「ほんとに、電話するぞ」
「どうぞ」
どうにもとまりません。
パトカーで飛んできた警察官も
「まあまあ」しか言えず
「仲直りしてね」
と言って20分ほどで逃げ帰りました。
それから、すぐに第2ラウンドが始まりました。
「こんな大騒ぎにして、近所の人がびっくりしてるやないの」
「おまえが、ワシに逆らうからやないか」
またもや、こんな調子です。
この夫婦は、結婚当初はおしどり夫婦で評判でした。
たとえば、ご主人が床屋に行くときも
奥さんと腕を組んで出かけました。
ご主人がカットを終えるまで奥さんは待っているのです。
そんな夫婦が、毎日、ケンカをするようになるから不思議です。
「夫婦喧嘩は犬も食わない」と昔の人は言いました。
二人のケンカも20年ちょっとで終わり、
元のおしどり夫婦に戻りました。
ケンカの原因は、いつも、ひとり娘のことでした。
ピアノを買うか買わないか。
着物をどこで買うか。
………………………・
そして、最後は結婚式の話でした。
夫婦喧嘩の素は共通の「かわいい」からでした。
  


★ Do you forget anything?

One day, a letter from a nostalgic person arrived at her.
Inside the envelope were one thousand yen note and two pieces of notepaper.
"I may have forgotten
I happened to find it while doing a big cleaning.
A thousand-yen bill that was sandwiched between books.
Thousand-yen bill that you should borrow and return.
3 years ago,
You may have forgotten my name.
Thank you for that time. "
He is a third-year high school classmate for her.
After the graduation ceremony, at a hamburger shop that I went out with a few people
I was sitting next door because only he had no money
She lent me 1000 yen.
Three years have passed since then. Since I wasn't particularly familiar from that time,
I never met him and forgot about money.
She graduated from junior college and worked as an office lady.
Until recently, I broke up with my boyfriend I was dating, and on top of that,
A little lonely after attending the wedding of my best friend Yuko last Sunday
This is the letter when I was soaking.
Suddenly she fell in love with the courage to call his house.
Luckily he came out,
"Thank you for your letter"
"No, I'm sorry. I've completely forgotten it."
"How are you? Y-ko got married. It was really beautiful."
"Oh so"
After such a conversation, the two decided to meet.
After that. What did the two of you decide to associate?
I don't know. life is.
Is there anything left behind?

★ Only one concert

There was a young man in the neighborhood who had a good reputation for singing.
He was aiming to be a singer while working part-time.
However, after auditioning 30 times,
All failed. From my eyes, the face is
He's handsome, his songs are perfect, why not
It was strange.
One day, some of his high school bandmates asked me.
"I absolutely want to give him a concert.
If left untouched, his talent will be buried. ''
They talked hard. They ’re in my neighborhood
I'm acquainted with the hall manager of a major confectionery maker
I asked somewhere and asked for a kiss.
I admitted he was good at singing,
If you don't know the reason why you audition 30 times
The manager also told them that they would not ride this project.
Then they opened a heavy mouth.
"Actually, he went up to the audition
I can't sing properly. I sweat a lot and my voice breaks
It doesn't produce high pitches, and you can stop the song by yourself
was"
When I heard this story, I said, "When you stand in public, give up your shame."
I remembered the words of a music teacher in high school.
I said to them, "The manager won't accept it unless I give it some features."
For example, I have to appeal with the guts of a shirtless singer. ''
I put out a little crazy condition.
From the manager who heard the story, "If you can collect 50 people in the smallest hall ..."
The condition has come again.
One Wednesday, they brilliantly cleared the conditions,
His first concert has come true.
The curtain opened and he, shirtless, began to sing.
Curiously he didn't go up at all,
I was able to show off my beautiful voice.
There were about 50 classmates and his parents,
The concert was a great success.
Do you feel confident about this?
Then he passed the audition,
I was able to put out a CD though it was only one.
"As a professional singer, I couldn't have a concert, but my dream came true."
Today, he is the father of one son and one daughter, following the mark of an electrician who runs a family business for two years.
Of course, his CDs are available in the CD corner of his shop.

★ From "cute"

From year to year, there were couples who had a quarrel.
Gachchan Gachan ...
"What are you saying, let's do this. Is that the attitude toward the master?"
"What are you?"
It's like this.
Once the police came.
"Okay, if you say that far
Let's call Pori (the police) to make a decision. "
"Yes, then."
"I will call you"
"here you go"
I can't stop it.
Police officers who flew by police car
I can only say "OK"
"Please make up"
I ran away in about 20 minutes.
Then immediately the second round started.
"I'm so surprised that my neighbors are so surprised."
"Why don't you go against me?"
Again, it's like this.
At the beginning of the marriage, this couple had a reputation as a oshidori couple.
For example, when the husband goes to the barber
I went out with my wife in arms.
The wife is waiting for her husband to finish the cut.
It is strange that such a couple will have a fight every day.
"A couple fights don't eat dogs," an old man said.
The two fights ended in just over 20 years,
I returned to my original dance couple.
The cause of my fight was always my one daughter.
Would you like to buy a piano or not?
Where to buy a kimono
……………………… ・
And finally, it was about the wedding.
The reason for matrimonial quarrel was because of the common "cuteness".


この記事が気に入ったらサポートをしてみませんか?