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「改善すること」と「継続していくこと」

昨日は筋トレYouTubeを一日中見ていました。
山本義徳さんとなかやまきんにくんのYouTubeを見ていましたが楽しいですね。

トレーニング方法もベンチプレスとスクワットしか知らなかったので斬新でしたし、栄養面や休養面も「とりあえずご飯特盛り食ってぐっすり寝る世代」の僕からするととても興味深いものでした。トレーニング終了30分以内にプロテインを飲んでタンパク質を摂取することはなんとなく知っていましたが、それ以外にもいろいろとあるんですね。

▶︎改善すること

好きな時に好きなものを食べることが健康には一番いいという考えは変わりませんが、肩をメロンみたいにするとなると今のままではいけなそうです。

1の努力で10の効果を出すためにどうしたらいいかを考えて工夫するのが好きなので、トレーニング方法はまだまだ勉強が必要ですが栄養面と休養面はすぐにアップデートできそうなのでやってみることにしました。

・栄養

もともと食事へのこだわりはそんなになく、食パン(バター&シュガー)とコーヒーとペヤングがあれば全く問題ありません。味覚も小6から変わっていません。ちなみにウィキペディア先生によると、ペヤングの語源は「ペア+ヤング」で、若いカップルに2人で1つのものを仲良く食べて欲しいという願いからだそうです。

話を戻しますが、今のところタンパク質はペヤングからしか摂取していないので、相当改善の余地がありそうです。

筋肉をつけるためには体重1kgあたり2gのタンパク質が必要になります。
体重が75kgなので150g必要になってきますが、ペヤングに含まれているタンパク質は8.9gなので残り141.1g足らないので、今日からペヤングを食べる時にファミマのサラダチキンを入れることとしました。

トレーニング後はプロテインですね。
プロテインも種類が多すぎて迷いましたが、ある程度目星を付けたのでこのあとポチってやります。

・休養

あとは睡眠ですね。
コーヒーが好きで一日中飲んでいますが、寝る5~8時間前に飲むと睡眠の質が下がるみたいなので、午後のコーヒーは控えてみようかなと思います。

▶︎継続していくこと

食事に関しては食べたいもの(食パンとコーヒーとペヤング)を好きなときに食べるてるだけですが、ここ2年ほど毎日欠かさず飲んでいるものが2つあります。
健康管理に限らず、いろんなものを試してみて自分に合わないと思えばすぐにやめますが、この2つはいまだに続いています。

それはR1ヨーグルトとボディメンテです。

・強さ引き出す乳酸菌

基本的にずーっと元気ですが、お腹だけ(あっ、膝も)は弱く頻繁に痛くなっていたので、先輩に「R1ヨーグルト飲んだらいいらしいよ。俺は飲んだことないけど」
と勧められたのがきっかけです。

「強さ引き出す乳酸菌」と言う文言しかパッケージに書いていないのは薬事法の関係だそうで、はっきりとした健康効果を宣伝していませんが、個人的な感想としてはメチャクチャ効果があると思います。飲みはじめてからの2年間でお腹が痛くなったことがないですね。

ただ、ちょうど同じくらいの時期にピロリ菌の投薬治療もしてるので、そっちが効果あったのかもしれませんが。。。

・飲んで体をバリアする

もう1つはボディメンテですね。
ドリンクタイプとゼリータイプがありますが、僕が飲んでいるのはドリンクタイプですね。
花屋の息子なのに花粉症がひどかった(関係ない?)のですが、先輩に「ポカリスエットの大塚製薬が満を侍して発売したボディメンテがいいらしいよ。俺は飲んだことないけど」と勧められたのがきっかけです。こちらも効果を実感していて2年間クシャミをしていないですね。

ただ同じ時期にナザール点鼻薬を使いはじめたので、、、

・乾きを力に変えてゆく

体調が悪いなと思った時は、「ポカリスエットを飲んでアイスノンをして寝る」と翌日は万全です。これは小学生の時から変わっていません。
僕の人生は今のところ大塚製薬に支えられている感じです。

肩をメロンみたいにするための栄養摂取とは少し違いますが、体調管理のためにR1ヨーグルトとボディメンテは続けていくつもりです。

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▶︎English

Yesterday, I spent all day watching strength training YouTube.
I've been watching YouTube with Yoshinori Yamamoto and Nakayamakinnikun and it's fun.

I had only known bench press and squatting for a while, so the training methods were new to me, and the nutrition and resting aspects were very interesting from my point of view, as I was of the generation that "just ate a big bowl of rice and slept soundly". I was vaguely aware of drinking protein and getting protein within 30 minutes of training, but there's a lot more to it than that, isn't there?

▶︎ Improving things

I'm still of the opinion that eating whatever you want whenever you want is best for your health, but when it comes to making your shoulders look like a melon, it doesn't seem to be the way it is now.

I like to think and devise ways to achieve 10 effects with 1 effort, so I still need to learn how to train, but I think I can update the nutrition and resting side soon, so I decided to give it a try.

nutrition

Originally, I wasn't that picky about food, and as long as I had some bread (butter & sugar), coffee and a Peyoung, I was perfectly fine. His taste buds haven't changed since 6th grade either. Incidentally, according to Wikipedia, the etymology of the word "peyoung" is "pair + young", and it comes from the wish that young couples should eat one thing with two people in harmony.

Back on topic, I'm only getting my protein from Peyoung at the moment, so I think there's considerable room for improvement.

You will need 2 grams of protein per kilogram of body weight to build muscle.
Since I weigh 75kg, I'll need 150g, but since the protein in my Peayoung is 8.9g, I'm short of the remaining 141.1g, so I've decided to add Famima's salad chicken to my Peayoungs starting today.

After training, it's protein.
There are too many types of protein to choose from, but I've got my sights set on the right one, so I'm going to pick it up now.

recuperation

The last thing I need is sleep.
I like coffee and drink it throughout the day, but it seems that drinking it 5-8 hours before bed reduces the quality of my sleep, so I might try to cut back on afternoon coffee.

▶︎ Continue to do so.

As far as meals go, I just eat whatever I want (bread, coffee and peyounges) whenever I want, but there are two things I've been drinking every day for the past two years.
I've tried a lot of things, not just health care, and if I don't think they're right for me, I stop immediately, but these two things are still going on.

It's R1 yogurt and body maintenance.

Lactic acid bacteria to draw out the strength

Basically, I've always been fine, but my stomach (and my knees) have been weak and I've been getting frequent pains, so I told my senior that I should drink R1 yogurt. I've never had a drink, though.
This was the start of the project.

It seems to be related to the Pharmaceutical Affairs Law that only the words "strength draw out lactic acid bacteria" are written on the package, and it doesn't advertise a clear health effect, but I think there is a great effect as a personal impression. I haven't had a tummy ache in the two years since I started taking it.

However, I'm also taking medication for B. pylori at the same time, so that may have been effective.

Drink to keep your body at bay.

The other one is body maintenance.
There is a drink type and a jelly type, but I'm drinking the drink type.
Even though I'm the son of a florist, I had terrible hay fever (no relation?). But my senior said to me, "I heard it's a good body maintenance product that Otsuka Pharmaceutical of Pocari Sweat has put on the market. I've never had one before," he recommended. I haven't had a sneeze in two years.

But I started using Nazar nasal drops at the same time, so...

Transforming dryness into strength.

If you feel unwell, drink a Pocari Sweat, wear an ice pack, and go to bed the next day. This hasn't changed since I was in elementary school.
I feel like my life has been supported by Otsuka Pharmaceutical so far.

It's a little different than the nutritional intake that makes my shoulders look like a melon, but I'm going to continue to use R1 yogurt and body maintenance to keep my body in shape.

Translated with www.DeepL.com/Translator (free version)

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⚾️野球(橋本高~中央大~河合楽器~Honda鈴鹿)。⛳️ゴルフ(Ave106)。🐴競馬。📚読書。🖋文房具鑑賞。🗿面長。💪筋トレ。👨‍👩‍👧‍👦既婚。🅱️型。🦵両膝前十字靭帯断裂済。 https://www.facebook.com/hizaitame
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