見出し画像

Am I smiling from my heart?

Thank you for coming to daisy's note.

As the title, am I smiling from my heart?

Everyone has their own duties, work, studying time, or house chores. We are busy with something every day. At least, I think that way. I didn't mean to blame someone about how busy I am now.

My feelings sometimes get so messy and I can't control myself. I realized that I wasn't smiling much these days. Or not even talking with someone, especially at work.

Concentrating on my own task gives me satisfaction. It also leads to finish it up quickly. However, I'm not the only one whose working on it. My colleagues are there to finish up the task together. 

Talking with someone was an important factor for me. It doesn't matter if it is just a business call or talking with colleagues during lunch time. 

I thought I needed some time to talk with someone to smile from my heart.

心から笑顔でいられてるかなと、ふと思うことがあり、書いてみてます。

誰でも、仕事や学校、家事など、それぞれの事情で、忙しい時もありますよね。少なくとも、私はそう考えています。仕事だけでなく、プライベートの予定も詰まると、まぁ、大変。誰かのせいにするつもりもなく、むしろ、私の問題だと思っています。

私は仕事も含めて、いろんなことに集中して取り組んじゃうので、最近はこの日は休もうとか、決めるようになりました。それでも、余裕がないと、気持ちも焦ったり、感情的になったりします。人と話すことも忘れてたり。

心から笑えてたかなと、ふと感じて、また、しまったぁ、と思ったのでした。集中して取り組めることは、良さでもあります。さっさと終わって、一人でやりきったような感覚になってしまってました。達成感はありますけど、そうじゃないですよね。一人でやってないはずなのに。皆もいるから、頑張れてるのに。

誰かと話すことも、私にとっては大切なことです。電話対応でも、お昼休憩の世間話でも。

家に帰ってから、夫と話すことも。

気がついたら、黙々と何かをしている私。それも良いけど、声を出す、話すことも必要ですよね。

ここまで読んでいただき、ありがとうございます。

よろしければ、他の記事もご覧ください。


読んでよかったnote:






サポートいただきありがとうございます!noteの活動、書籍購入に大切に使わせていただきます。